اخبار نساجی

شکست آمریکا در توقف صادرات نفت ایران به مالزی و آفریقای جنوبی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

شکست آمریکا در توقف صادرات نفت ایران به مالزی و آفریقای جنوبی

تلاش شرکت ملی نفت مالزی و آفریقای جنوبی برای یافتن جایگزینی برای نفت ایران در پالایشگاه «پتروناس اینگن» دوربان به نتیجه نرسید.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، داتوک شمس‌الازهر عباس مدیر ارشد اجرایی شرکت ملی نفت مالزی گفت: این شرکت در تلاش است تا جایگزین‌هایی برای نفت خام ایران در پالایشگاه آفریقای جنوبی خود پیدا کند.

وی توضیح داد: واحد «پتروناس اینگن» که در دومین پالایشگاه بزرگ آفریقای جنوبی فعالیت می‌کند روزانه از ۶۵ هزار بشکه نفت ایران استفاده می‌کند.

شمس‌الازهر عباس تصریح کرد: در حال حاضر ما به علت تحریم‌ها زیر فشارهای زیاد و در حال جستجو برای یافتن جایگزین برای نفت خام ایران هستیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: پتروناس ماه‌هاست در حال بحث با تامین‌کنندگان جایگزین مانند عربستان است اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

مدیر ارشد اجرایی شرکت ملی نفت مالزی خاطرنشان کرد: درحالی که پتروناس نفت خود را از بازارهای لحظه‌ای به عنوان جایگزین تامین می‌کند با مشکلاتی در تامین قطعی بلندمدت نفت جایگزین با نفت ایران در دوربان مواجه بوده است.

بر اساس این گزارش، دولت آفریقای جنوبی در حال مذاکره با آمریکا است تا این مسئله را حل کند و این شرکت نیز منتظر نتیجه این مذاکرات است.

پیش از این دیپو پیترز وزیر انرژی آفریقای جنوبی گفته بود: این کشور در تلاش است ادامه فعالیت این پالایشگاه در دوربان را به منظور تامین سوخت و حفظ مشاغل تضمین کند.

آفریقای جنوبی با مالزی، آنگولا، عربستان، آمریکا و ایران در مورد چگونگی عبور از این تحریم‌ها مشورت کرده است اما هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

شمس‌الازهر عباس گفت: این پالایشگاه بیش از ۴۰ درصد نیاز آفریقای جنوبی به محصولات نفتی را تامین می‌کند و این کشور به شدت به این تولیدات وابسته است.

بر اساس سازمان صنعت نفت آفریقای جنوبی، پالایشگاه «اینگن» که به پالایشگاه «اینرف» معروف است، ظرفیت ۱۲۵ هزار بشکه نفت در روز را دارد.

آفریقای جنوبی ۶ پالایشگاه دارد و ۹۵ درصد نفت خود را از خاورمیانه و آفریقا وارد می کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×