اخبار نساجی

توسعه بندر چابهار تا سال ۲۰۲۰

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار گفت: توسعه بندرهای شهید کلانتری و شهید رجایی در منطقه آزاد چابهار تا پایان سال ۲۰۲۰ به اتمام می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نورالله نوربخش در نشست مسئولین سازمان منطقه آزاد چابهار با سفرای خارجی اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار در سال ۱۹۹۳ در مساحت ۴ هزار هکتار تاسیس شده است که اهمیت ویژه این منطقه در راه ترانزیتی آن است.

وی این منطقه را بهترین و امن ترین مسیر برای ارتباط با کشورهای آسیای میانه عنوان کرد و افزود: ایران از طریق این منطقه به آب های گرم اقیانوس هند مرتبط می شود.

نوربخش با اشاره به مزایای منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: امکان اشتغال نیروی کار خارجی در کارخانه های این منطقه، جمعیت ۷۰ میلیونی ایران، معافیت گمرکی و امکان صادرات مجدد از مزایای این کشور و این منطقه به شمار می آید.

وی ادامه داد: با اجرای طرح توسعه در بندر گوا تر، شهید بهشتی و شهید کلانتری کشتی های بزرگ و متوسط می توانند در این منطقه پهلو گیرند.

نوربخش گفت: از فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه می توان به ساخت نیروگاه و پروژه های مشترک گردشگری مانند ساخت هتل، واحد های مسکونی و مجتمع های تجاری اشاره کرد که فرصت های مناسبی را برای سرمایه گذاری در این منطقه فراهم کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: درخواست زیادی از شرکت های هندی برای سرمایه گذاری در این منطقه داشته ایم و بزودی پروژه هایی را بااین کشور آغاز خواهیم کرد.

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار گفت: برنامه توسعه بندری شهید کلانتری و بهشتی تا سال ۲۰۲۰ نهایی می شود، این در حالی است که در سال ۲۰۱۴ یک ترمینال کانتینری در این منطقه ایجاد خواهد شد که کشتی های بزرگ در این بندر بارگیری خواهند کرد.

وی گفت: ۴ سد در این منطقه پیش بینی شده است که زمین های اطراف آن ها برای کشاورزی بسیار مناسب خواهند بود، خاک این منطقه برای تولید انبه و موز بسیار مساعد است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×