اخبار نساجی

۹ میلیون و ۷۴۰ هزار مورد بازرسی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه هرگونه امتناع از عرضه کالا تخلف است، گفت: با افرادی که به بهانه افزایش نرخ ارز، از ارائه کالا در بازار خودداری می‌کنند، به‌شدت برخورد خواهد شد. سیدجواد تقوی در گفت‌وگو با مهر گفت: نرخ ارز به صورت طبیعی به عنوان یک عامل تاثیرگذار در قیمت کالای ملی و وارداتی به شمار می‌رود ولی یقین داریم که بانک مرکزی با مدیریت جدی خود بر ارز، این نوسانات را کنترل خواهد کرد.

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: گزارش‌های دریافتی از موجودی انبارهای کالا نشانگر وضعیت بسیار مناسب است و کمبودی در بازار وجود ندارد، ضمن اینکه گزارشی از عدم امتناع از عرضه کالا تاکنون به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارجاع نشده است، اما اگر واردکننده‌ای دچار تخلف شده و از عرضه کالای خود به بهانه بالا رفتن نرخ ارز امتناع می‌کند، با آن برخورد خواهد شد.
وی با اشاره به انجام بازرسی‌های مستمر از بازار کالا و خدمات گفت: بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد و طرح نظارتی ویژه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با قوت و قدرت ادامه می‌یابد.به گفته تقوی، تا این لحظه بالغ بر
۹ میلیون و ۷۴۰ هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های مختلف صورت گرفته که این تعداد بازرسی منجر به تشکیل ۷۷۰ هزار پرونده به ارزش ریالی بیش از ۵ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال شده است.

وی اظهار کرد: عمده بازرسی‌ها معطوف به مواد پروتئینی، مواد لبنی، میوه و سبزی، غلات و حبوبات، انواع شیرینی‌، آجیل و خشکبار، قند و شکر، روغن، انواع شوینده‎ها، کاغذ چاپ و تحریر، انواع لاستیک سواری، کامیونی و اتوبوس، نهاده‌های دامی، مصالح ساختمانی و خدمات عمومی است.
تقوی گفت: بیشترین تخلفات معطوف به گرانفروشی است که بیشترین حجم پرونده‌ها را نیز به خود اختصاص می‌دهد، ضمن اینکه در این مدت ۵۷۷ هزار ارتباط مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ صورت گرفته است، علاوه بر آن بیش از ۵۴ هزار مورد گشت مشترک با سایر سازمان‌های مرتبط در مجموعه کشور انجام شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×