اخبار نساجی

دولت را برای اعمال تعرفه هوشمند واردات کالا مجاب خواهیم کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یکی از اعضای ائتلاف ایرانی آباد با بیان اینکه متأسفانه هنوز نقشه ای جامع از صادرات و واردات کالا به کشور ترسیم نکرده ایم،گفت: دولت را برای اعمال تعرفه هوشمند واردات کالا مجاب خواهیم کرد.

محسن ملکی آدرانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: یکی از مهترین برنامه های ما در بحث واردات کالا اعمال طرح تعرفه هوشمند جهت تسهیل و هدفمند کردن واردات به کشور با پیوست حمایت از تولید داخلی خواهد بود که امیدواریم این مهم با مشارکت دولت محترم به مرحله اجرا در بیاید.

وی در ارتباط با اهمیت بحث مالکیت معنوی برای بنگاه های نوپای اقتصادی و همچنین شرکت های دانش بنیان خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی می تواند با استفاده از ظرفیت رایزنی و کمک نهاد های بالادستی بحث حمایت از مالکیت و کلیه حقوق ناشی شده از آن را  به خصوص مالکیت معنوی که یکی از مهمترین مطالبات و مسائل قابل پیگیری این واحد ها است ورود جدی و کارآمد نماید. بخش خصوصی از نمایندگان خود در اتاق انتظار حمایت حد اکثری دارد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی ارغوان ضمن بیان مشکلات متعدد بخش خصوصی در شرایط فعلی گفت: همه ما باید دست در دست یکدیگر بدهیم تا اقتصاد ملی را از خطر تضعیف نجات دهیم چرا که من معتقدم رابطه اقتصاد ملی با فعالان بخش خصوصی ارتباط ملوانان کشتی با سازه شناور در آب و یا همان کشتی  است. حرکت پیشرو و مستمر کشتی اقصاد ملی با وجود طوفان های تحریم و در دریایی مواج اقتصاد جهانی نشان دهنده فعالیت منظم خدمه و ملوانان و یا همان فعالان بخش خصوصی ایرانی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرعامل سابق شرکت لیزنگ سایپا معتقد است: من با تجربه ۳۱ ساله خود از فضای اقتصادی کشور و با کارنامه ای روشن و قابل دفاع وظیفه خود دانستم که در شرایطی که احساس می کنم اقتصاد ملی نیازمند برنامه ای عملیاتی و بر آمده از خواسته های بخش خصوصی است به میدان رقابت اتاق بازرگانی وارد شوم.

وی در همین زمینه ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که بخش خصوصی نیازمند برنامه ای عملیاتی و بر آمده از نظرات کارشناسان ارشد اقتصادی هستیم و من این برنامه محور بودن ائتلاف ایرانی آباد را یکی از مهمترین  و جدیترین اتفاقات اتاق دانستم.

کارشناس اقصادی و عضو کمیته راهبردی برنامه های ویژه اقتصادی ائتلاف ایرانی آباد در ادامه مطلب قبل افزود: تغییر رویکردهای انتخابات اتاق بازرگانی یکی دیگر از دستاوردهای این ائتلاف است. و معتقدم سخن گفتن از برنامه های متعالی و بروز آغاز گر بلوغ اتاق بازرگانی ایران خواهد بود.

آدرانی با بیان مصادیق مشکلات واردات کالا در کشور گفت: جای تاسف است که ما هنوز نقشه ای جامع از صادرات و واردات کالا به کشور ترسیم نکرده ایم و در بسیاری از مواقع نوع واردات کالایی ما در اصل تزریق سم مهلکی به اقتصاد ملی و به خصوص چرخه تولید داخلی محسوب می شود و در مقابل صادرات ما نیز در برخی از موارد که متاسفاته تعدادشان کم هم نیست بی هدف و حتی از سر سهل انگاری صورت می گیرد. که نتیجه ای جز تخریب بازارهای هدف در پی ندارد.

این فعال اقتصادی رفع مصائب بخش تجاری را یکی از رسالت های اصلی اتاق بازرگانی دانست و افزود: مهمترین دغدغه دوستان من در کمیته های تخصصی ائتلاف ایرانی آباد پیوند شرایط مطلوب با وضعیت موجود اقتصادی است که معتقدیم تک تک نمایندگان این ائتلاف باید خود را در قامت حلقه های زنجیر وصل این دو به نظر آورند و آماده هرگونه اقدامی در راستای تحقق اهداف این ائتلاف باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد تحقق یک اتاق مطلوب به هیچ وجه دور از دسترس نیست و اتاق بازرگانی می تواند با استفاده هوشمند از تمامی ظرفیت های داخلی بسیاری از تهدیدات بین المللی دشمنان را به شرایط بکر اقتصادی برای سرمایه گذاران داخلی مبدل سازد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×