اخبار نساجی

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز : الزام دریافت کد شبنم برای کالاهای وارداتی ادامه دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز : الزام دریافت کد شبنم برای کالاهای وارداتی ادامه دارد

توقف طرح با مجوز مجلس

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تکذیب توقف صدور طرح شبنم گفت: به دستور وزیر صنعت به منظور تسریع فرایند واردات فقط الزام طرح شبنم در زمان ثبت سفارش کالا برداشته شده است و الزام این کد برای کالاهای وارداتی ادامه دارد.

مهدی ابویی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت : صدور بارکد شبنم و الزام درج شبنم روی کالاهای وارداتی مشمول طرح، دارای مصوبه مجلس شورای اسلامی است و توقف طرح باید با تصویب مجلس باشد.

وی افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور تسریع در فرایند واردات کالا به کشور نامه‌ای را برای وزیر صنعت و معدن تدوین و پیشنهاداتی را در خصوص حذف فرایند های زمان بر و هزینه بر در طول فرایند ثبت سفارش کالا تا ترخیص ارایه کرد که ظاهرا برداشت نادرستی از این نامه شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: وزیر صنعت در پی نوشت این نامه ضمن تایید مطالب ذکر شده خطاب به سازمان توسعه تجارت دستور حذف دریافت شبنم و ایران کد در هنگام ثبت سفارش کالا را داده است، در صورتی‌که در نامه به هیچ وجه ذکری از شبنم نشده است.

ابویی گفت : در خصوص مشکلات پیش آمده در اجرای پروژه شبنم کارگروهی در وزارت صنعت معدن وتجارت تشکیل شده تا مشکلات را بررسی کنند و با رفع اشکالات پروژه با قوت بیشتری ادامه یابد.

وی افزود : وزارت صنعت معدن و تجارت به عنوان مجری پروژه ، برداشتن الزام دریافت شبنم در هنگام ثبت سفارش کالا و تغییرات پیش آمده را به واردکنندگان ابلاغ می کند .

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: همچنان اگر کالایی در سطح عرضه ،فاقد بارکد شبنم باشد از سطح بازار جمع آوری و با متخلفان برخورد می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×