اخبار فرش ماشینی

افزایش ۲۴۰ هزار نفری بیمه بافندگان فرش

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس مرکز فرش ایران از افزایش ۲۴۰ هزار نفری تعداد بیمه شدگان بخش فرش کشور خبر داد.

آقای علیخانی امروز افزود : پارسال۴۶۰ هزار بافنده فرش کشور بیمه شدند که این رقم تا پایان امسال به ۷۰۰ هزار نفر می رسد.

وی گفت : باید این رقم در چهار سال آینده به یک میلیون نفر برسد که در این باره مشکلی وجود ندارد وساز و کار اعتباری آن فراهم است .

رییس مرکز فرش ایران همچنین درباره دیگر اقدامات حمایتی این مرکز از بافندگان فرش کشور گفت : دارهای جدید و ارگونومیک برای حفظ سلامت بافندگان در دست تهیه و توزیع است.

علیخانی همچنین درباره اقدامات این مرکز برای حضور جهانی فرش ایران گفت : تعداد نمایشگاه های خارجی را که ۲ سال قبل ۵ نمایشگاه بود امسال به ۲۱ نمایشگاه رساندیم که سهم به سزایی در افزایش میزان بازاریابی داشته است.

وی همچنین افزود : یکی از افق های مرکز فرش ایران آن است که در همه نمایشگاه های هنری ، فرهنگی و تجاری معتبر جهان حضور داشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس مرکز فرش ایران همچنین درباره ثبت جهانی فرش ترکمن گفت : این فرش امروز به همراه ۹ فرش دیگر برای ثبت جهانی به وایکو (مرکز جهانی فرش) معرفی شد.

فرش دستباف ترکمن سابقه ۶ هزار ساله دارد و بیشتر بافندگان ترکمن در گلستان فرش های خود را ذهنی می بافند و در سال های اخیر کارشناسان توانسته اند بیش از۸۱۱ طرح و نماد را به روی نقشه بیاورند.

علیخانی برای شرکت در کارگاه آموزشی ۲ روزه فرش به استان گلستان سفر کرده است.

در گلستان بیش از ۵۰ هزار بافنده در ۹ تعاونی فعالند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×