اخبار نساجی

مصرف‌کننده خواستار کالای باکیفیت ارزان است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

وزیر صنعت معدن و تجارت با اعلام اینکه بنگاه‌های تولیدی باید با ارائه محصولات با کیفیت و البته قیمت پایین سطح رضایت‌مندی مشتریان را از محصولات خود افزایش دهند، گفت: به مردم هم توصیه می‌کنم کالای ایرانی بخرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم روز ملی حمایت از مصرف‌کنندگان بر لزوم ارائه خدمات پس از فروش و تبلیغات مناسب از سوی تولیدکنندگان برای کسب رضایت مصرف‌کنندگان تأکید کرد و اظهار داشت: واحدها و بنگاه‌های تولیدی باید با ارائه محصولات با کیفیت و البته قیمت پایین سطح رضایت‌مندی مشتریان را از محصولات خود افزایش دهند و بتوانند رونق اقتصادی کشور را به وجود آورند.

وی با اعلام اینکه بنگاه‌های اقتصادی به‌عنوان حامیان حقوق مصرف‌کنندگان باید شاخص‌های کیفی را مدنظر خود قرار دهند، افزود: در شرایط فعلی با وجود تمام مشکلات دولت تمام اهتمام خود را بر رفع محدودیت‌های پیش روی تولیدکنندگان قرار داده است تا بتوانیم مشکلات آنها را به حداقل ممکن برسانیم اما آنان هم باید در بهبود کیفیت اقدامات لازم را انجام دهند تا در آینده شاهد پیشرفت اقتصاد کشور باشیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت با تأکید براینکه البته کالاهای تولیدی باید متناسب با استانداردهای بین‌المللی باشند، تصریح کرد: برای ارتقای کیفیت محصولات نیازمند آموزش و اندازه‌گیری نرخ کیفیت محصولات هستیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نعمت زاده با اشاره به اینکه ارائه خدمات پس از فروش یکی از مصادیق اصلی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان است، اظهار داشت: تولیدکنندگان باید هزینه لازم را برای توسعه خدمات پس از فروش خود قرار دهند زیرا علی رغم تمام گفته‌ها این موضوع هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای تولیدکنندگان به شمار می‌آید زیرا در آینده شاهد تولید کالاهای با کیفیت و رونق واحدهای صنعتی خواهیم بود.

وی با تأکید براینکه باید در تدوین برنامه‌ها، آیین نامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها رعایت حقوق مصرف‌کنندگان مدنظر قرار گیرد، گفت: قبول دارم در شرایط حساسی قرار داریم و واحدهای تولیدی با مشکلات متعددی روبرو هستند اما دولت در قالب تدوین لایحه رفع موانع تولید سیاست‌های لازم را برای رونق بخش تولید تبیین کرده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مورد تصویب شورای نگهبان قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت‌های خود بر تولید صادرات محور تأکید کرد و گفت: بنگاه‌های اقتصادی باید در کنار بازارهای داخلی به بازارهای بین ‌المللی نیز توجه زیادی داشته باشند چرا که در آینده این موضوع ضمن تقویت توانمندی آنها حضور آنها را در حوزه بین‌المللی افزایش خواهد داد.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه به مردم توصیه می‌کنم از خرید و مصرف کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند صرفنظر کنند، تصریح :این موضوع خود یک راهکار برای حمایت از تولید به شمار می‌آید و حتی بستر لازم را برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با وجود آنکه عده‌ای بر طبل مشکلات می‌کوبند باید بگویم امروز مفتخریم که از تولید‌کنندگان در حوزه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان تقدیر کنیم.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×