اخبار نساجی

ترانزیت بیش از ۷ میلیون تن کالا در کشور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان جزئیات ترانزیت کالا در کشور، گفت: در ۹ ماهه ابتدای امسال بیش از ۷ میلیون و ۲۴۴ هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی ترانزیت شده است.

شهریار افندی‌زاده با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال بیش از ۷ میلیون و ۲۴۴ هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی از ۲۲ مرز زمینی و ۱۰ مرز آبی کشور ترانزیت شده است، گفت: از مجموع کالاهای ترانزیت شده، ۶ میلیون و ۵۸۰ هزار تن کالا معادل ۹۱ درصد از طریق جاده و ۶۶۴ هزار تن معادل ۹ درصد از طریق راه‌آهن حمل شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: بندرعباس با ترانزیت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار تن کالا معادل ۴۱ درصد فعال‌ترین مرز کشور در زمینه ترانزیت ورود کالا است و پس از آن مرزهای پرویزخان، بازرگان، باشماق و سرخس به ترتیب با ۱۶، ۱۰، ۶ و ۶ درصد به عنوان فعال ترین مرزهای کشور هستند.

وی با بیان اینکه در این مدت یک میلیون و ۴۹۷ هزار تن کالا معادل ۲۱ درصد از طریق بندر امام از کشور خارج شده است، بیان کرد: پس از آن مرزهای دوغارون با ۱۲ درصد، باشماق با ۹ درصد و سرخس با ۸.۷ درصد در رده‌های بعدی ترانزیت خروجی کالا از کشور قرار گرفته اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بیشترین بخش ترانزیت کشور در این مدت، مواد سوختی، کالاهای ساختمانی، وسایل نقلیه باری و مسافری، مواد غذایی و انواع پنبه بوده است.

وی  افزود: از مجموع ۳۴۰ هزار دستگاه ، ۲۰۱ هزار دستگاه معادل ۵۹ درصد توسط کامیون ایرانی، ۳۸ هزار دستگاه معادل ۱۱ درصد توسط کامیون ترک، ۱۱ هزار دستگاه معادل ۳ درصد توسط کامیون آذری و مابقی از سوی سایر ملیت‌ها از کشور حمل شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×