اخبار فرش ماشینی

مصاحبه با رافلا کارابلی – مدیر انجمن ماشین سازان نساجی ایتالیا (آچیمیت)

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

استقبال ایرانیان از ماشین آلات ایتالیایی

◄ در ابتدا لطفا بیشتر در مورد انجمن ماشین سازان نساجی ایتالیا و فعالیت ها و اهداف آن توضیح دهید؟

ACIMIT در سال ۱۹۴۵ میلادی تاسیس شده است و در طول این ۷۰ سال فعالیت و هدف اصلی آن معرفی هر چه بهتر توانمندی های و پتانسیل های بالای ماشین سازان نساجی ایتالیا در سراسر جهان است. انجمن ماشین سازان نساجی ایتالیا همواره فعالیت های خود را با هماهنگی و حمایت آژانس تجاری ایتالیا ITA انجام می دهد. ما برای معرفی تکنولوژی ماشین سازان ایتالیایی از ابزارهای مختلفی مانند برگزاری همایش ها و سمینارها، اهدای جوایز و تشویق ها به دانشجویان نساجی برتر در سراسر دنیا، ایجاد مراکز و دوره های آموزش تکنولوژی های جدید و … استفاده می کنیم و از این طریق به معرفی اعضا انجمن برای جلب توجه فعالان صنعت نساجی در جهان در خصوص مزایای استفاده از ماشین آلات و تکنولوژی های ایتالیایی می پردازیم. در حال حاضر انجمن ماشین سازان ایتالیا با ۱۷۰ عضو فعالیت می کند.

◄ همواره ماشین آلات نساجی ایتالیایی به دلیل داشتن دو عامل مهم قیمت مناسب و کیفیت تولید بالا به صورت همزمان معروف بوده اند. علت اینکه تولیدکنندگان ماشین آلات نساجی ایتالیا توانسته اند در طول زمان به این دو مهم دست یابند چیست؟

سابقه طولانی نساجی در ایتالیا و به عبارتی تلفیق سنت و نوآوری دلیل اصلی موفقیت ماشین آلات نساجی ایتالیا در سراسر جهان است. در حقیقت صنعت نساجی در ایتالیا با زیبایی و وقار، نوآوری مترادف است و ریشه آن به سال های بسیار دور بر می گردد و سازندگان ماشین آلات نساجی ایتالیا مهارت های پیشینیان خود در این صنعت را با نوآوری و تکنولوژی های روز آمیخته اند و محصولی قابل توجه را خلق کرده اند که حرف های زیادی را در مقایسه با سایر ماشین سازان نساجی در دنیا برای گفتن دارد. از نقطه نظر قیمت رقابتی محصولات ایتالیایی باید بگویم که این به دلیل تمرکز ما بر روی نوآوری و تحقیق و توسعه است به طوی که ما تنها به تولید یک ماشین فکر نمی کنیم و همواره به دنبال نوآوری و کاهش هزینه ها در تمام پروسه تولید محصول هستیم.
بالا بردن بهره وری کارخانجات تولیدی ما در کنار توجه به حجم تولید اقتصادی موجب شده است دو عامل کیفیت و قیمت رقابتی به خوبی در محصولات ما آشکار باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

◄ به نظر شما مزایای ماشین آلات تولیدی اعضای ACIMIT در چیست؟

در وهله اول کیفیت بالا، وفاداری و اعتماد، تنوع بالای محصولات و تکنولوژی های با دوام مهمترین مزایای است که خرید ماشین آلات نساجی ایتالیایی به مشتریان ارائه می دهد. به ویژه راهکارهای منحصر به فرد اعضا ما برای کاهش مصرف انرژی، آب و مواد اولیه در تولید محصولات نهایی بستری فوق العاده را برای تولیدکنندگان کالاهای نساجی فراهم می آورد که بتوانند همواره محصولات با قیمت تمام شده رقابتی را در سطح بازارهای بین المللی ارائه دهند.

◄ در حال  حاضر صادرات ماشین آلات نساجی ایتالیا به ایران در چه حجمی صورت می گیرد؟

در سال ۲۰۱۴ صادرات ماشین آلات نساجی ایتالیایی به ایران حدود ۱۴ میلیون یورو بوده است که رشد قابل توجه ۱۷۰ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۳ نشان می دهد. در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ هم حدود ۲ میلیون یورو به ایران ماشین آلات نساجی صادر کرده ایم. در بازار ایران ماشین آلات بافندگی ایتالیایی با ۲۷% بیشترین درخواست را دارند و پس از آن ماشین آلات و خطوط ریسندگی با ۲۲% تقاضا در رده بعدی قرار دارد.

◄ در حال حاضر وضعیت اعضای خود را چطور ارزیابی می کنید؟

در حال حاضر وضعیت ماشین سازان نساجی ایتالیا خوب و امیدوارکننده است و در سه ماهه اول ۲۰۱۵ آمارها نشان از افزایش درخواست ها برای خرید ماشین آلات نساجی ما دارد و بازار ماشین آلات ما در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی توسعه یافته است. به ویژه درخواست های خرید ماشین آلات نساجی ما در کشور چین، هندوستان و ترکیه به شدت رو به افزایش است.

امسال شرایط بسیار ویژه و منحصر به فردی داریم چرا که بسیاری از شرکت ها و خریداران بین المللی منتظر دیدار در نمایشگاه ایتما ۲۰۱۵ در ماه نوامبر هستند و قراردادهای بسیار زیادی توسط سرمایه گذاران فعلی و جدید در حاشیه نمایشگاه ها عقد خواهد شد.

همچنین در نمایشگاه ایتما ۲۰۱۵ شاهد ارائه تکنولوژی های فوق العاده جدید و منحصر به فرد از سوی اعضای انجمن ماشین سازان ایتالیا خواهید بود. ماشین آلات ما با تکنولوژی های جدید ارائه خواهند شد که می تواند در تنوع، سرعت، کیفیت و کاهش هزینه های تولیدی نقش اساسی ایفا کند.

◄ آیا برای معرفی تکنولوژی های ماشین آلات ایتالیایی در ایران برنامه خاصی دارید؟

در ماه اکتبر ۲۰۱۵ هیئتی از فعالان و سرمایه گذاران نساجی ایران به ایتالیا خواهند آمد تا با توانایی شرکت های ایتالیایی آشنا شوند. همچنین برای برگزاری یک سمپوزیوم تکنولوژی های نساجی در سال ۲۰۱۶ در ایران اقداماتی را انجام داده ایم که متعاقبا اطلاعات دقیق تری از آن منتشر خواهد شد.

◄ همان طور که اشاره کرده اید در سال ۲۰۱۵ بزرگترین رویداد نساجی جهان در میلان ایتالیا برگزار خواهد شد. انجمن ماشین سازان ایتالیا برای این رویداد چه برنامه هایی را در نظر دارد؟

ما در نمایشگاه ایتما ۲۰۱۵ با ۴۳۰ غرفه گذار و حدود ۳۱.۰۰۰ مترمربع حضور خواهیم داشت که حدود ۵۰ درصد بزرگتر از فضای ما در نمایشگاه ایتما بارسلونا خواهد بود. ۳۰ درصد از کل فضای نمایشگاهی به ایتالیا اختصاص خواهد داشت. با همکاری بسیار خوب وزارت توسعه اقتصاد ایتالیا و با همکاری نزدیک اتحادیه تجارت ایتالیا برنامه های بسیار خوبی را برای معرفی محصولات ایتالیایی در نمایشگاه میلان در دست اجرا داریم. همچنین ملاقات های تجاری بسیار خوبی را با هیات های تجاری کشورهای بنگلادش، مصر، السالوادور، اتیوپی، گواتما، هندوراس، اندونزی، ایران و پاکستان خواهیم داشت. همچنین در کنار کنفرانس های مطبوعاتی جوایزی را به دانشجویان برتر نساجی از کشورهای هند، روسیه، اتیوپی، و ویتنام به دلیل فعالیت های ارزشمند آن ها در زمینه تکنولوژی های نساجی ارائه خواهیم کرد.

◄ ایران با جمعیت ۷۸ میلیونی یکی از کشورهای مهم در منطقه خاورمیانه است و بازار بسیار خوب داخلی و کشورهای رو به توسعه ای در همسایگی خود دارد. در مورد صنعت نساجی در منطقه خاورمیانه و به ویژه ایران چه برداشتی دارید؟

دقیقا، ما به خوبی اهمیت صنعت نساجی را در کشورهای منطقه خاورمیانه را درک می کنیم. ایران به طور ویژه دارای یک پیشینه بسیار خوب در صنعت نساجی می باشد که این مطالب به طور خاص در صنعت فرش و کفپوش ها مورد توجه است. همانطور که گفته شد ایران و ایتالیا همواره روابط بسیار خوبی را در زمینه تجارت و خرید و فروش ماشین آلات نساجی داشته اند و قطعاً این روابط در آینده توسعه قابل توجهی خواهد یافت. در حال حاضر ما به معرفی هر چه بهتر محصولات ایتالیایی در ایران و ارتباط قوی تر با صاحبان صنایع در ایران فکر می کنیم.
همچنین در بخش تولید انواع فرش ماشینی و کفپوش ها ما پیشنهادات قابل توجهی را برای کارخانجات و تولیدکنندگان ایرانی داریم.

در پایان ضمن تشکر از مجله نساجی کهن جهت ترتیب دادن این مصاحبه از تمام صاحبان صنایع و فعالان صنعت فرش ماشینی و نساجی ایران دعوت می کنم تا از تکنولوژی های صنعت نساجی ایتالیا در نمایشگاه ایتما دیدن کنند. همچنین در آینده متعاقباً برنامه های ملاقات صنایع نساجی ایران و ماشین سازان ایتالیایی از طریق مجله کهن به اطلاع فعالان این صنعت خواهد رسید.

منبع : شماره ۳۰ مجله کهن

تلفن اشتراک : ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×