تکنولوژی و ماشین آلات

مصاحبه با خانم رجینا بروکنر ، مدیر انجمن ماشین آلات نساجی آلمان VDMA

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ملاقات تکنولوژی آلمانی
با صنایع نساجی و فرش ماشین ایران  

◄ طبق برنامه ریزی های انجام شده گردهمایی بزرگی با عنوان “ملاقات تکنولوژی آلمان با صنایع نساجی و فرش ماشینی ایران” در تاریخ ۲۱و ۲۲ آوریل ۲۰۱۵ (اول و دوم اردیبهشت ۹۴) در محل هتل پارسیان اوین – تهران برگزار خواهد شد. شما این گردهمایی را چطور ارزیابی می کنید؟
تا تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۱۵، حدود ۳۰۴ شرکت کننده برای حضور در این سمینار ثبت نام نموده اندکه حدود ۱۰۰ نفر از ۳۵ شرکت آلمانی و شرکت های نمایندگی و شرکای تجاری آنان در ایران و ۲۴۰ نفر شامل مدیران شرکت های علاقمند مرتبط با صنعت نساجی و فرش هستند.
این کنفرانس در مجموع روزانه پذیرای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از بازدیدکنندگان حرفه ای و تصمیم سازان صنعت فرش و نساجی ایران خواهد بود.
به نظر من این سمینار برای هر دو طرف یعنی شرکت های آلمانی و نیز صنایع نساجی و فرش ایران بسیار مفید خواهد بود و خوشبختانه استقبال و نظرات صاحبان صنایع ایران بسیار خوب و مثبت بوده است.

◄ مخاطب اصلی این کنفرانس چه کسانی هستند؟چه چیزهایی در انتظار بازدیدکنندگان از این سمینار۲ روزه خواهد بود؟
هدف اصلی ما ملاقات تصمیم سازان و مدیران شرکت های نساجی، فرش ماشینی و صنایع وابسته آن شامل صاحبان کارخانجات، مدیران عامل، مدیران فنی، مدیران کنترل کیفیت و تعمیر و نگهداری و… هستند.
۳۵ شرکت آلمانی در این سمینار به ارائه آخرین تکنولوژی های تولید و ماشین آلات خود در این صنعت خواهند پرداخت.
مهمترین بحث های این کنفرانس عبارتند از : بحث ریسندگی (الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی )، تابندگی، بافندگی حلقوی و کشباف، ماشین آلات بافندگی، ماشین آلات تولید، چاپ و تکمیل منسوجات بی بافت، تجهیزات اندازه گیری و کنترل کیفیت و تکنولوژی های تولید پوشاک.

◄ چهارچوب اصی این برنامه چگونه طراحی شده است ؟
چهارچوب اصلی این برنامه به این شکل خواهد بود که شرکت های آلمانی و علاقمندان به تکنولوژی های آلمانی در صنایع نساجی و فرش ایران می توانند از طریق ثبت نام و تنظیم وقت ملاقات در سیستم B2B که در سایت وجود دارد به ملاقات تکنولوژی مرتبط با صنعت خود بروند.
این ملاقات ها برای هر شرکت به صورت مجزا طراحی شده است. همچنین در اولین روز این کنفرانس یعنی ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت ماه ) برنامه پذیرایی کاملی برای میهمانان برنامه ریزی شده است.

◄ مزیت ماشین آلات آلمانی در صنعت نساجی چیست ؟
قطعا مزیت ماشین آلات آلمانی در صنایع نساجی و پوشاک وقتی بهتر مشخص می شودکه نگاهی به طول عمر ماشین و میزان استهلاک آن در طول مدت زمان مفید کار ماشین داشته باشیم. علاوه بر هزینه خرید ماشین آلات و خطوط تولیدی و نصب و راه اندازی آن هزینه های بسیار زیاد دیگری نیز هستند که بسیار مهم هستند که می توان به هزینه های تعمیر و نگهداری هزینه های سرویس های دوره ای، میزان ضایعات تولید متوسط ماشین، میزان مصرف انرژی و … اشاره کرد.
مسلما اگر مدیران شرکت های تولیدی و کارخانجات ایران در هنگام خرید در کنار توجه به میزان سرمایه گذاری اولیه بابت خرید دستگاه، به فاکتورهایی نظیر کیفیت کالای تولیدی توسط دستگاه، میزان صرفه جویی در انرژی و کاهش ضایعات هم توجه نمایند قطعا خرید ماشین آلات آلمانی یکی از گزینه های اصلی آنها خواهد بود. چراکه خواهند توانست در عرض چند سال سرمایه گذاری اولیه خود را به طور کامل پوشش دهند.

◄ در حال حاضر صادرات ماشین آلات نساجی آلمان به ایران در چه وضعیتی قرار دارد؟
مطمئنا به دلایل مختلف، تکنولوژی آلمانی در ایران هم به طور ویژه ای مورد توجه است و از دیرباز صنایع تولیدی در ایران دید بسیار مثبت و خوبی به تکنولوژی های آلمانی دارند.
در سال ۲۰۱۴ صادرات ماشین آلات نساجی آلمان به ایران با ۱۷۰ درصد رشد به ۳۷ میلیون یورو رسید. آمار و ارقام صادرات و نیز حضور پرقدرت ۳۵ ماشین ساز آلمانی در این سمینار رابطه خوب صنایع نساجی ایران و آلمان را نشان می دهد. با توجه به تحریم های بین المللی هنوز هم تجارت با ایران دشواری های خود را دارد، اما پیشبرد اهداف تجاری کار غیرممکنی نخواهد بود. این سمینار مهر تائیدی بر تمایل هر دو طرف برای ادامه همکاری های تجاری دوطرفه حتی در شرایط سخت است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

◄ آیا هنوز هم امکان شرکت در این کنفرانس برای تولیدکنندگان نساجی و فرش وجود دارد ؟
قطعا ما با آغوش باز از حضور مدیران و تصمیم سازان صنعت نساجی و فرش ماشینی ایران در این سمینار استقبال می کنیم. اگر تا به حال شرکت هایی نتوانستند برای حضور در این رویداد ثبت نام به عمل آورند می توانند با مراجعه به آدرس زیر ثبت نام و برای حضور در کنفرانس اعلام آمادگی کنند:
www.germantechnology-iraniantextile.de
اتحادیه ماشین سازان نساجی آلمان به همراه ۳۵ شرکت همراه برای ایجاد روابط تجاری جدید و نیز تقویت مراودات تجاری موجود عازم تهران خواهد شد.
در زیر می توانید اسامی شرکت های آلمانی حاضر در این کنفرانس را مشاهده نمائید:

▪ ANDRITZ Nonwoven Division
▪ Autefa Solutions Germany (Iranstrick Textile Engineering & Trading Co. forNonwovens and Textile Machines Co. for woolen technology)
▪ Brückner Textile Technologies (PEA Power Electronic Arjan Co.)
▪ DIENES Apparatebau (Behfar Edman Co.)
▪ DILO (PEA Power Electronic Arjan Co.)
▪ Lindauer DORNIER (PEA Power Electronic Arjan Co.)
▪ Erhardt und Leimer (Talon Industrial Development Co.)
▪ FONG’S Europe (FARATEK Ltd. Co. and PEA Power Electronic Arjan Co. for Xorella-brand)
▪ Groz-Beckert (Nobaf Persian Co., Ltd.)
▪ August Herzog Maschinenfabrik (KERESM Co.)
▪ HEUSCH (Jame Saran Pars Co. Ltd.) ▪ INTERSPARE (Texofin Co.)
Mahlo (Farzhin Co.)
▪ Christian Maier (Paralog Engineering Co. Ltd.)
▪ Mayer & Cie (Iranstrick Textile Engineering & Trading Co.)
▪ Karl MAYER (SULTEX Iran for warp preparation and GUIV FAR for warp knitting) Merz Maschinenfabrik
▪ A. Monforts (Iranstrick Textile Engineering & Trading Co.)
▪ Neuenhauser Maschinenbau (Tarrissan Sanat Co.)
▪ Oerlikon Barmag (SINATEX – Ayande Nigar Sanat Co.)
▪ Oerlikon Neumag (FIBRIL FZE)
▪ Pleva (Ava Persia Textile Engineering (ATE))
▪ Reiners + Fürst (Behrisan Co.)
▪ Reseda Binder (Tarrissan Sanat Co.)
▪ RIETER (draw frame; Mr. Amin Taleghani)
▪ RIETER (Rotor spinning; Mr. Amin Taleghani)
▪ SAURER Schlafhorst (Omnicolor S.A.)
▪ Schönherr – Stäubli group (M. YARAGHI EXPORT & IMPORT)
▪ STOLL (Nobaf Persian Co.Ltd)
▪ Texpa (ATC, Armin Texile Company)
▪ Thies (Iranstrick Textile Engineering & Trading Co.)
▪ Trützschler Card Clothing (Tarrissan Sanat Co.)
▪ Trützschler Nonwovens & Man-Made Fibers (Iranstrick Textile Engineering & Trading Co.)
▪ Trützschler Spinning (Tarrissan Sanat Co.)
▪ Welker Spintech (Arya Machine Arman Gostar Co. Ltd.)
▪ Xetma Vollenweider (Iranstrick Textile Engineering & Trading Co. for Textile and Parsian PolyTex Textile Trading & Consulting Co. for Carpet)

◄ درباره VDMA:
این اتحادیه بیش از ۳۱۰۰ عضو دارد که اغلب آنها در رده شرکت های متوسط در آلمان هستند.
این انجمن بزرگترین انجمن صنعتی در اروپا به شمار می رود و در واقع شرکت های عضو این اتحادیه از بزرگترین و مهمترین تامین کننده های قطعات و ماشین آلات صنعتی در اروپا و حتی در جهان هستند. طبق آمارهای منتشره در سال ۲۰۱۴ مهندسی مکانیک با بیش از یک میلیون نفر بیشترین نیروی کار را به خود اختصاص داده است.
این شرکت ها حدود ۷۶ درصد کالاهای تولیدی خود را به خارج از آلمان صادر می کنند و درآمد آنها بالغ بر ۲۱۲ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۴ میلادی بوده است و به نوعی یکی از بخش های پیشرو در اقتصاد قدرتمند آلمان است.

◄ درباره اتحادیه ماشین آلات نساجی VDMA:
در این اتحادیه ۱۲۰ شرکت تولیدکننده ماشین آلات نساجی و قطعات حضور دارند که هرکدام از بهترین بخش خود در جهان هستند. حدود ۹۰ درصد این شرکت ها، مجتمع های تولیدی متوسط هستند و در سال گذشته توانستند حدود ۳ میلیارد یورو صادرات داشته باشند.

اطلاعیه

از سوی ۳۵ شرکت پیشرو جهان در عرصه ماشین آلات نساجی و هیات اجرایی ویژه، از جنابعالی دعوت می شود تا در نشست انجمن ماشین سازی نساجی آلمان VDMA که با عنوان:«تکنولوژی آلمان به دیدار صنعت نساجی و فرش ایران می آید»
حضور بهم رسانید.
این کنفرانس با رویکردی تجاری و فنی(B2B-matchmaking) در تاریخ ۱و۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ در هتل اوین پارسیان- تهران برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت ذیل جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.
www.germantechnology-iraniantextile.de
متخصصین ما، ۴۱ موضوع کاربردی و فنی تکنولوژیک را که در برگیرنده زنجیره های تولید محصولات نساجی و فرش است را به صورت موازی در طی ۲ روز و در دو سالن مجزا ارایه خواهند نمود.
۱ اردیبهشت ۹۴:
ریسندگی الیاف مصنوعی
رنگرزی و تکمیل
ریسندگی الیاف طبیعی
۲ اردیبهشت ۹۴:
ریسندگی، بافندگی و دوخت
بی بافت
حلقوی پودی، حلقوی تاری و قیطان بافی

لطفاً جزئیات برنامه ها را همانطور که پیشتر ذکر شد از طریق سایت دریافت نمایید و در آینده نزدیک نیز نشریه ویژه این نشست برای جنابعالی ارسال خواهد شد. شرکت‌های آلمانی حاضر در نشست و نمایندگی‌های آنها در ایران به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما در ذیل بیان شده اند.
هدف از این نشست ارایه مطالب به افراد تصمیم گیرنده و متخصص (مانند صاحبان صنایع، مدیران عامل، مدیران فنی، مدیران کنترل کیفیت و مدیران تعمیر و نگهداری)  فعال در حوزه فرش و نساجی است.
اگرجنابعالی به این گروه هدف تعلق دارید می توانید از طریق لینک زیر، در موضوعات مورد علاقه خود، ثبت نام نمایید:
www.germantechnology-iraniantextile.de/p_registration.php

لطفاً توجه داشته باشید که ثبت نام به صورت آنلاین صورت گرفته و ارایه کارت شناسایی نیز الزامی است.
لازم به ذکر است که هزینه های این نشست توسط VDMA  تامین شده و برگزار کننده هیچ هزینه ای را از شرکت کنندگان دریافت نخواهد کرد.
این شبکه بوسیله برگزاری نشست های تجاری و فنی دیگری نیز ادامه خواهد یافت(جلسات از پیش هماهنگ شده از طریق سایت کنفرانس یا جلسات دوجانبه دیگر که در یک فضای مجزا برگزار خواهد شد). همچنین مهمانی شامی نیز برای اول اردیبهشت ماه تدارک دیده شده است تا در یک فضای صمیمی و آرام زمینه تعامل هرچه بیشتر فراهم گردد.
ما منتظر دیدار شما در تهران هستیم.
با تشکر و سپاس فراوان

مصاحبه کننده– بهنام قاسمی

منبع: شماره ۲۸ مجله کهن

تلفن اشتراک: ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×