اخبار نساجی

ژاپن به صندوق بین المللی پول ۶۰ میلیارد دلار وام می دهد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دولت ژاپن اعلام کرد بیش از ۶۰ میلیارد دلار وام در اختیار صندوق بین المللی پول قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس دولت ژاپن افزود این وام برای افزایش قدرت و منابع مالی صندوق بین المللی پول برای مقابله با بحران مالی و بدهی منطقه یورو بوده است .

بر اساس این گزارش مقامهای توکیو در حال مذاکره و رایزنی با چین و برخی کشورهای اروپایی هستند تا در آستانه برگزاری نشست سران گروه بیست در واشنگتن موافقت این کشورها را برای افزایش منابع مالی صندوق بین المللی پول جلب کند . بر این اساس نشست آتی گروه بیست قرار است طی هفته جاری در واشنگتن برگزار شود .

کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول پیش از این خواستار افزایش ۵۰۰ میلیارد دلاری منابع مالی این صندوق برای مقابله با بحران های اقتصادی و مالی جهان شده است .

یک مقام آگاه صندوق بین المللی پول نیز تاکید کرد به احتمال زیاد چین نیز ۶۰ میلیارد دلار به صندوق بین المللی پول وام خواهد داد ولی سایر کشورهای در حال توسعه و نو ظهور برای افزایش منابع مالی صندوق خواستار اقدامات جدی تر و بیشتر از سوی کشورهای بحران زده اروپایی شده اند .

ژاپن دومین سهامدار بزرگ صندوق بین المللی پول پس از امریکا به شمار می رود . آمریکا تا کنون هیچ تمایلی برای افزایش منابع مالی صندوق بین المللی پول نشان نداده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×