اخبار نساجی

واردات ۵ میلیون تن گندم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

واردات 5 میلیون تن گندم

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت از ابلاغ بخشنامه جدید خرید گندم کیفی در سال جاری خبرداد و گفت: نظارت کیفی بر روی گندم‌های تولید داخلی و وارداتی صورت می‌گیرد.

عباس قبادی در گفتگو با مهر از ابلاغ بخشنامه‌های جدیدی برای بهبود کیفیت گندم خبرداد و گفت: دستورالعمل کیفی خرید گندم در سال جاری، به تازگی به شرکت‌های غله مناطق کشور ابلاغ شده است. به این معنا که این بخشنامه ها با هدف ارتقاء کیفیت و ویژگی های ظاهری گندم مورد خریداری و جهت دهی به عرضه گندم پاک تر، بخشنامه‌های مرتبط به منظور حفظ هماهنگی در زمینه ی خرید گندم داخلی ابلاغ شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنین در راستای اتخاذ رویه یکسان در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی شرکتهای غله و متصدیان امر خرید، دستورالعمل گندم قابل خریداری، ویژگی ها و روش های اندازه گیری و حدود مجاز توسط کارگروه تخصصی گروه خرید و نگهداری غلات جهت خرید گندم با کیفیت به مناطق ۳۱گانه سراسر کشور تهیه و ارسال شده است.

وی تصریح کرد: کیفیت گندم های ذخیره سازی شده و آردهای تولیدی از متغیرهای موثر بر کیفیت وسلامت نان تولیدی است که به منظور بهبود کیفیت نان های تولیدی، مرکز پژوهش های غلات شرکت بازرگانی دولتی با پایش مستمر گندم داخلی و خارجی به خرید و ذخیره سازی گندم و تولید آردهای استاندارد اقدام می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قبادی گفت: در سال گذشته برنامه کنترل کیفیت گندم های وارداتی، مطابق استاندارد ملی گندم با بیش از ۱۵۰ نمونه از مجموع ۵ میلیون و ۱۸۰ هزارتن گندم وارد شده به کشور از مبادی بنادر شمال و جنوب، انجام شد ه که آزمون های کنترل کیفیت، موجودی مطلوب پروتئین و گلوتن دراین گندم ها را در حد مطلوب نشان داد.

وی همچنین در خصوص کیفیت گندم‌های داخلی خریداری شده افزود: کنترل کیفیت گندم‌های داخلی نیز بر روی ۲۲۸ نمونه از مجموع ۲ میلیون و ۴۲ هزارتن گندم خریداری شده ، براساس همین استاندارد مورد آزمون قرار گرفت که نتایج حاصله ازکیفیت پروتئین و گلوتن مطلوب دراین گندم ها حکایت داشت.

قبادی همچنین در خصوص کیفیت آردهای تولیدی کشور تصریح کرد: با توجه به اهمیت بهداشت آرد به عنوان ماده اولیه نان، پایش ۷۷۹ نمونه آرد های تولیدی در سال گذشته مطابق استانداردهای ملی ایران حدود ۹۷ درصدنمونه با استاندار منطبق بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×