اخبار نساجی

نحوه پرداخت تسهیلات به بخش‌های اقتصادی

 

نحوه پرداخت تسهیلات به بخش‌های اقتصادی

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام ذخیره مناسب ارزی و طلا در کشور، نحوه پرداخت تسهیلات بانکی به بخش های مختلف اقتصادی را تشریح کرد.
محمود بهمنی در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری گزارشی از سیستم بانکی، منابع و ذخایر مالی ارائه کرد.

رئیس کل بانک مرکزی، با اشاره به استفاده از تمام توان سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات، گفت: ۳۷ درصد از این تسهیلات برای بخش صنعت و معدن، ۲۰ درصد برای کشاورزی، ۲۵ درصد برای مسکن، ۱۰درصد برای خدمات بازرگانی و ۸ درصد برای صادرات در نظر گرفته شده است.

بهمنی به تسهیلات پرداخت شده به بخش صنعت و معدن در ۳ ماهه اول سال ۱۳۹۱ اشاره کرد و افزود: تسهیلات پرداخت شده ۲.۳۱ درصد بوده است که در مقایسه با پایان سال ۹۰، نشانگر رشد تسهیلات ارائه شده به بخش صنعت و معدن است.

وی با بیان گزارشی از رشد نقدینگی و راه اندازی سامانه های پورتال ارزی، شتاب و شاپرک برای کنترل صادرات و واردات، ادامه داد: ذخایر ارزی و طلای کشور بسیار خوب است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به فشارهای اقتصادی امریکا و اروپا، تأکید کرد: سیستم بانکی توانسته است با اقدامات خاص و ابتکاری بسیاری از این محدودیت ها را مدیریت کند.

بهمنی در پایان با اشاره به اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها، گفت: با اجرای این قانون ضریب جینی که نمایانگر کم شدن فاصله طبقاتی است از ۰.۴۰ به ۰.۳۸ کاهش پیدا کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×