اخبار نساجی

تعداد کامیون‌های متوقف ترکیه در مرز بیش از ایران است/مسئولان ۲طرف با مذاکره مشکل را سریعتر حل کنند

 

 

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران با اشاره به این که تعداد کامیون‌های منتظر ترکی در مرز بیش‌تر از کامیون‌های ایرانی است، بیان کرد: دولت‌مردان ایران و ترکیه باید در رابطه با معطلی کامیون‌ها گفت‌و‌گو کنند.

مسعود دانشمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: دولت ایران تصمیم گرفت بنزین دارای یارانه به کامیون‌های ترکیه ارائه نکند که در مقابل دولت ترکیه تصمیم گرفت از هر کامیون ایرانی عوارض دو برابری نسبت به قبل دریافت کند.

وی با اشاره به این که در گذشته از هر کامیون ایرانی ۸۰ سنت یورو عوارض دریافت می‌شد، ادامه داد: در پی ایجاد این قوانین که به صورت ناگهانی و بدون اطلاع به رانندگان صورت گرفته است کامیون‌های ایرانی و ترکی از مرز رفت و آمد نمی‌کنند که به اصطلاح می‌توان گفت مرز بسته شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: باید تصمیمی از سوی مقامات دولتی دو کشور اتخاذ شود و اصول کار بر این است که قبل از عملیاتی شدن هر قانون جدیدی طی مدت معلوم قانون به اطلاع افراد برسد زیرا رانندگان و صادر کنندگان خیلی قبل تر از به حرکت درآمدن بار با طرف مقابل خود توافق کرده‌اند.

دانشمند گفت: در حال حاضر در پی اعمال این قوانین هزینه‌های بسیاری به هزینه حمل و نقل افزوده شده که جای سوال دارد که جه کسی باید این هزینه‌ها را بپردازد.

وی تاکید کرد: دولتمردان ایران و ترکیه باید در این رابطه گفت‌و‌گو داشته باشند و افرادی چون راننده و شرکت‌های حمل و نقل نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و این موارد کاملا با مذاکرات چند ماه گذشته مقامات دو کشور در رابطه با افزایش همکاری و ایجاد تعرفه ترجیحی در تناقض است.

این فعال اقتصادی افزود: حال دیگر نباید دنبال مقصر بود، ۹۰ درصد حمل و نقل بین المللی ایران از طریق آب و مابقی آن از طریق جمل و نقلی زمینی صورت می‌گیرد که حجم اکثر آن از مرز ترکیه انجام می‌شود.

دانشمند در پایان گفت: مطمئنا حجم کامیون‌های ترکی که در مرز معطل شده‌اند بیش‌تر از تعداد کامیون‌های ایرانی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×