اخبار نساجی

احتمال سقوط قریب‌الوقوع قیمت ارز

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

احتمال سقوط قریب‌الوقوع قیمت ارز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تهیه طرح دو فوریتی برای ورود قوه قضائیه به ساماندهی بازار ارز توسط تعدادی از نمایندگان خبر داد.

به گزارش ندای انقلاب، سیدمحمد‌حسین میر‌محمدی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران نابسامانی‌های بازار ارز را ناشی از نگاه سرمایه‌ای به این بازار و بحث روانی حاکم بر این آن دانست و گفت: نابسامانی‌های ارزی موجود ناشی از عرضه محدود ارز از سوی دولت، افزایش تقاضای کاذب و تبدیل آن به کالای سرمایه‌ای است که باعث شده جو منفی روانی بر بازار ارز سایه بیفکند.

وی در ادامه افزود: خرید یک پول خارجی به امید افزایش قیمت، به معنای کاهش ارزش پول ملی است که این بیماری برای اقتصاد کشور بسیار مهلک است، لذا لازم است در این حوزه با همت مجلس و دولت سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید کانالیزه شوند تا ضمن افزایش تولید ناخالص ملی، درآمد سرانه ملی افزایش یابد تا ضمن تقویت پشتوانه اقتصادی کشور، سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآوری نیز برای مردم ایجاد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: حباب ارز با کوچکترین اقدام ناگهانی همانند تزریق یکباره ارز به بازار از سوی دولت یا هر اقدام دیگری که بتواند عرضه را تحت‌الشعاع خود قرار دهد، می‌تواند زمینه فروکش‌کردن قیمت ارز به ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان را فراهم کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به بحث روانی حاکم بر بازار ارز نیز اظهار داشت: رسانه‌ها باید مردم و فرهنگ عمومی را به این سمت‌و‌سو سوق دهند که نقدینگی خود را وارد این بازار نکنند، چرا که ورود به این بازار ضمن آنکه از نظر ملی جایگاه خوبی برای کشور ندارد، از هیچ پشتوانه‌ای نیز برخوردار نخواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم برخورد قضایی با سوداگران بازار ارز گفت: در این راستا تعدادی از نمایندگان طرح دو فوریتی را جهت ورود قوه قضائیه برای ساماندهی بازار ارز تهیه کرده‌اند که طرح فوق در هفته آینده به صحن علنی بهارستان ارائه خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس طرح فوق، دستگاه قضایی کشور به بحث ارز، ورودی نظارتی خواهد داشت تا بتواند مانع از اختلال ایجاد‌کردن دلال و سوء‌استفاده‌کنندگان از بازار ارز باشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×