اخبار نساجی

تنظیم ۱۰ ساله نرخ خوراک به نفع پتروشیمی است

 

مدیرعامل سابق و عضو کنونی هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر این‌که قیمت خوراک در دولت جدید در حال بررسی است، گفت: قیمت‌گذاری و تنظیم نرخ خوراک برای زمان ۱۰ سال به نفع پتروشیمی است چرا که سرمایه‌گذار می‌خواهد بداند تا ۱۰ سال آینده وضعیت اقتصادی چگونه است.

عبدالحسین بیات با تاکید بر این‌که اعتبار مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی یک ساله است گفت: با توجه به این که مصوبه نرخ خوراک مربوط به سال گذشته است باید ببینیم دولت جدید نظرش در مورد مساعدت به سرمایه گذاران پتروشیمی چه هست و بر مبنای آن قیمت خوراک برای مدت ۱۰ سال تعیین شود.

وی در مورد نرخ خوراک تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی، نرخ خوراک گاز به غیر از سوخت ۱۳ سنت به فروش می‌رسد و قیمت بقیه خوراک‌های گازی نیز تابعی از نرخ گاز طبیعی است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران همچنین تصریح کرد:‌ قیمت خوراک گاز در بخش فروش داخل به صورت ریالی و در بخش صادرات به صورت ارزی محاسبه می‌شود.

بیات با اشاره به نرخ خوراک مایع نیز گفت: براساس مصوبه سال ۸۶ مجلس شورای اسلامی، قیمت خوراک مایع به میزان ۹۵ درصد فوب خلیج فارس محاسبه می‌شود، به این معنا که پنج درصد نسبت به قیمت فوب در بخش خوراک مایع تخفیف داده شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: در حوزه محصولات تولیدی نیز قیمت گذاری صورت نگرفته و با هر نرخی می توانند محصولات را بفروشند.

مدیر عامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در مورد برنامه هم سنگ سازی قیمت خوراک‌ها نیز گفت: زمانی که بنده مسوولیت داشتم این موضوع را دنبال می کردم تا قیمت خوراک‌های مایع و گاز نسبت به یکدیگر تعادل داشته باشند.

بیات ادامه داد: اگر در بخشی از کشور خوراک مایع گران باشد سرمایه گذار میلی برای ورود پیدا نمی کند و در آن بخش کشور توسعه پتروشیمی رخ نمی دهد.بنابراین لازم است در هر دو بخش خوراک‌های مایع و گاز جذبه ایجاد شود.

وی تاکید کرد:‌باید ببینیم برنامه مدیر عامل کنونی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این مورد چیست؛ در آن زمان ما مبانی طرح را تبیین کردیم اما کامل نشد تا ارائه دهیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×