اخبار نساجی

نعمت زاده: دولت برای طرح های صنعتی و معدنی صادرات محور تدبیر کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نعمت زاده: دولت برای طرح های صنعتی و معدنی صادرات محور تدبیر کند

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت برای طرحهای صنعتی و معدنی که دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند و رویکرد آن صادرات محور و اشتغال زا است، تدابیر لازم را بیندیشد.

به گزارش ایرنا، ˈمحمد رضا نعمت زادهˈ روز دوشنبه در مراسم معارفه مدیر عامل جدید بانک صنعت و معدن اظهار داشت: مشمولیت از معافیت مالیاتی به مدت پنج سال می تواند یکی از راههای پشتیبانی از طرحهای مذکور باشد.

وی با بیان این که، معافیت مالیاتی مذکور می تواند برای بنگاه های صنعتی مفید بوده و موجب رشد تولید شود خاطر نشان ساخت: بر اساس گزارش بانک مرکزی رشد منفی ۱۲ درصدی صنعت به معنای خروج بسیاری از صنعتگران از عرصه صنعت محسوب می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی خواستار بهره گیری از ابزارها و روش های جدید تامین منابع مالی، غیر از منابع بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی توسط بانک صنعت و معدن شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران(شاتا)، نعمت زاده افزود: صنعت بخشی از اقتصاد بوده و به تنهایی نمی تواند راهی را پیش ببرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از ۳۸ درصدGDP اقتصاد را دارد.

وی خواستار حمایت بیشتری از سوی سایر دستگاهها از بخش صنعت، معدن و تجارت شد و اظهار امیدواری کرد که حمایت های دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و همکاری بانک های توسعه ای بتواند رشد اقتصادی منفی کنونی کشور را به صفر نزدیک کند.

بر پایه این گزارش، قربان دانیالی اوایل آبان ماه جاری مسئولیت مدیر عاملی بانک صنعت و معدن را به علی اشرف افخمی واگذار کرد.

دانیالی طی حکم دیگری از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی به سمت رئیس هیات مدیره بانک صادرات ایران منصوب شده است.

علی اشرف افخمی پیش از این رئیس هیئت مدیره بانک کارآفرین بود و دارای مدرک لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه امیر کبیر و کارشناسی ارشد مدیریت است.

وی رئیس هیئت مدیره گروه توسعه اقتصادی تدبیر، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری البرز، عضویت در هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری شاهد، عضویت در هیئت مدیره پتروشیمی باختر و رئیس هیئت مدیره پتروشیمی قائد بصیر را در کارنامه دارد.

گفتنی است که روابط عمومی بانک صنعت و معدن برای پوشش خبری مراسم مذکور از خبرنگاران این حوزه دعوت نکرده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×