اخبار نساجی

افزایش تجارت با ایران، نوید بخش طلوع انقلاب اقتصادی در منطقه است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون رییس اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان:

افزایش تجارت با ایران، نوید بخش طلوع انقلاب اقتصادی در منطقه است معاون رییس فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان (FPCCI) در دیدار با ‘حسن درویش وند ‘ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور گفت: گسترش روابط تجاری پاکستان با ایران، نوید طلوع انقلاب اقتصادی در منطقه را به دنبال خواھد داشت.

به گزارش روز جمعه ایرنا، ‘زبیر علی’ معاون رییس فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان با حضور در محل سرکنسولگری جمھوری اسلامی ایران در پیشاور با بیان اینکه ایران و پاکستان ھمسایگان خوب و دارای اشتراکات مذھبی و فرهنگی فراوانی ھستند، افزود: ھمکاری و تعاملات بین اتاقھای بازرگانی و صنعت ایران و پاکستان باید گسترش یابد.

وی تاکید کرد: دو کشور ھمسایه از ظرفیت ها و منابع طبیعی زیادی برخوردار ھستند و ارتقای همکاری دو کشور با ھدف منافع ملی و مردمی می تواند بسیاری از موضوعات لاینحل گذشته را مرتفع نماید.

زبیر علی با تاکید بر اھمیت تبادل ھیات ھای تجاری بین ایران و پاکستان، تصریح کرد: ھمگام با بخش دولتی، بخش ھای خصوصی نیز باید برای گسترش روابط تجاری دو کشور تلاش کنند.

وی افزود: پیشتر یک ھیات ۲۵ نفری تجاری از پاکستان برای بازدید صنایع به ایران به این کشور سفر کردند و در اقدامی مشابه فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان نیز از تجار ایرانی برای بازدید از پاکستان دعوت کردہ است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این دیدار سرکنسول کنسولگری ایران در پیشاور با تاکید بر گسترش همکاریهای دو کشور بویژه ایالت خیبر با استانهای ایران، گفت: تصور منفی دربارہ ایالت خیبرپختونخوا پاکستان در سطح جھانی غیر واقعی است و باید در زمینه رفع آن تلاش انجام داد.

‘حسن درویش وند’ با دوستانه توصیف کردن روابط دوجانبه جمھوری اسلامی ایران و پاکستان، تاکید کرد: ظرفیت ها و منابع طبیعی در دو کشور به طور مناسب مورد استفادہ قرار نگرفته است.

این دیپلمات ارشد کشورمان تحریم ھای تحمیل شدہ بر ایران از سوی آمریکا را صرفا نوعی تبلیغات روانی و توطئه علیه جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز افزایش همکاری های ایران و پاکستان در بخش های مختلف قابل تقدیر و روبه رشد است.

درویش وند در پایان از مسوولان فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان بمنظور گسترش تعاملات تجاری با طرف ایرانی قدردانی کرده و اظهار امیدواری نمود این همکاریها ادامه یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×