اخبار نساجی

پژویان: تنها مرجع اعلام انحصاری بودن یک بازار شورای رقابت است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

پژویان: تنها مرجع اعلام انحصاری بودن یک بازار شورای رقابت است

رییس شورای رقابت تاکید کرد: برای چندمین بار اعلام می‌کنم تشخیص این‌که یک بازار انحصاری هست یا نیست تنها در حوزه اختیارات شورای رقابت است و هیچ نهاد و سازمانی از نظر قانونی حق ورود به این حوزه را ندارد.

جمشید پژویان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی تصریح کرد: در تبصره دوم ماده ۴۸ این قانون به صراحت تشخیص دامنه‌ی تمرکز شدید در یک بازار در حوزه اختیارات شورای رقابت قرار گرفته و به همین دلیل هیچ نهادی حق اظهار‌نظر در این باره را ندارد.

وی با بیان این‌که اظهار‌نظر در این حوزه‌ها نیازمند تخصص اقتصادی است، گفت: همان طور که یک اقتصاد‌دان نمی‌تواند در حوزه‌های علوم دیگر ورود کند دیگر کارشناسان نیز در رابطه با مسائل کلان اقتصادی نمی‌توانند نظر دقیق و مناسب بدهند.در شورای رقابت برای تشخیص مسئله‌ای مطالعات علمی گسترده با حضور کارشناسان اقتصادی مجرب صورت می‌گیرد و به همین دلیل نقض حکم شورا توسط افرادی که تخصص علم اقتصاد ندارند ممکن نیست.

رییس شورای رقابت ادامه داد: تنها پس از پایان‌یافتن بررسی‌های کارشناسان و حکم مستقیم شورای رقابت انحصاری یا غیرانحصاری‌بودن یک بازار مشخص می‌شود و با این‌ وجود که برای بنده نظر مهندس نعمت‌زاده در حوزه وزارت خود احترام بسیار زیادی دارد، اما امیدوارم اظهار‌نظرهایی که درباره‌ی دامنه مسوولیت‌ها و اختیارات شورای رقابت انجام می‌شود پایان گیرد و امور آنطور که در قانون پیش‌بینی‌ شده ادامه پیدا کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×