مد و پوشاکمقالات نساجی

بررسی بازار لباس زیر در آمریکا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

صنعت پوشاک ترکیه با قدرت طراحی و تولید در لباس های زیر و لباس های خانگی مورد توجه می باشد. ایالات متحده با داشتن پتانسیل بسیار زیاد در این زمینه، موقعیت خود را به عنوان بازار هدف مهمی برای ترکیه تقویت می کند.

گزارش وضعیت لباس های زیر ایالات متحده آمریکا که توسط شرکت مشاوره زوبو (Zobu) برای انجمن صادرکنندگان لباس های زیر استانبول (IHKIB) تهیه شده است، اطلاعات مهمی را در مورد حال و آینده بازار لباس های زیر ایالات متحده و همچنین چگونگی کسب قدرت رقابتی برای دسترسی بهتر مصرف کنندگان آمریکایی در اختیار صادرکنندگان لباس های زیر ترکیه قرار می دهد.

براساس این گزارش، عدم قطعیت ها و تحولات منفی در اقتصاد آمریکا از جمله افزایش شدید نرخ بیکاری و کاهش چشمگیر درآمد خانوارها به ویژه پس از همه گیری کرونا، منجر به کاهش هزینه های مصرفی بخش خصوصی شده است.

کاهش ۴۰.۸ درصدی هزینه های پوشاک آماده

بخش لباس های آماده ایالات متحده شاهد تغییر سریع در عادات مصرف کنندگان بوده است. در سال ۲۰۲۰، در حالی که هزینه های چرم و صنایع چرمی ۲۲ درصد افزایش یافت، پول صرف شده برای محصولات مد و لباس های آماده ۴۰.۸ درصد کاهش یافت.

رشد برندهای لباس زیر در طول همه گیری کرونا

برخلاف تأثیرات شدید این همه‌گیری بر شرکت‌هایی با کانال‌های توزیع بزرگ و شبکه‌ های فروشگاهی وسیع، برندهای کوچکی که فرصت فروش مستقیم یا آنلاین را به مشتریان ارائه می‌دهند، به سرعت رشد کرده‌اند. علاوه بر ترکیه که نوزدهمین شریک تجاری بزرگ ایالات متحده است، بزرگترین تامین کنندگان لباس زیر این کشور  چین، ویتنام، هند، سریلانکا و… می باشد.

واردات لباس زیر آمریکا ۶.۳ میلیارد دلار

در سال ۲۰۱۹، کل واردات لباس های زیر ایالات متحده ۶.۳ میلیارد دلار بوده است؛ درحالی که ۳۳.۱ میلیون دلار از این رقم مربوط به صادرات ترکیه به این کشور بوده است. به غیر از ترکیه که نوزدهمین شریک تجاری بزرگ آمریکا است، بزرگ ترین تامین کنندگان لباس زیر در این کشور به ترتیب چین، ویتنام، هند، سریلانکا، بنگلادش، السالوادور، اندونزی، تایلند، کامبوج و هندوراس ذکر شده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

افزایش طراحی لباس زیر راحت

درست مانند روند رو به رشد لباس های خانگی و لباس های راحت از زمان شیوع بیماری همه گیر، هر نوع لباس زیر از جمله لباس های زیر توری زنان نیز شاهد روند صعودی بوده است. برنده های بزرگ طراحی مد که مایل به پاسخگویی به این افزایش تقاضا بودند، در سال ۲۰۲۱ ظرفیت های تولید خود را به سمت این محصولات تغییر دادند و بر این اساس تولیدکنندگان به تامین کنندگان و فروشندگانی روی آوردند که می توانند علی رغم شرایط چالش برانگیز مربوط به پاندمی، به شیوه ای انعطاف پذیر و چابک عمل کنند.

روند جدید این است که به سراغ مدل های سبک تر و مینیمالیستی برویم که ممکن است در تمام طول روز به راحتی پوشیده شوند.

روند جدید: مدل های ساده و مینیمال

به عنوان یک نتیجه از تغییرات مربوط به بیماری همه گیر در سبک زندگی، افراد بیشتری لباس های خانگی راحت را انتخاب می کنند که از پارچه های ضد عرق ساخته شده است. ترجیح مشابهی برای راحتی در لباس زیر نیز مشاهده شده است. بر این اساس، در سال ۲۰۲۱، طراحان مد که به خوبی از این انتظارات جدید آگاه بودند، روی انواع مواد نساجی نرم و الاستیک کار کردند و هدفشان این بود که لباس زیر های زنانه کوتاه‌ قد و فاق بلند را به عنوان یک گروه محصول محبوب در بازار لباس زیر زنانه ایجاد کنند. امروزه دیگر سوتین های با سیم و مدل های پوش آپ برای اکثر خانم ها اولویت ندارند. روند جدید این است که به سراغ مدل‌های سبک‌تر و مینیمالیستی سوتین بروید که در تمام طول روز راحت باشید.

در همین حال، بسیاری از برنده های معروف لباس زیر زنانه به طراحی توری زیر لباس ادامه می دهند. اگرچه تقاضا برای چنین طرح هایی تا حدی کاهش یافته است، اما باور عمومی این است که در طول زمان به سطح سابق خود باز خواهد گشت. بنابراین، تولید زیرپوش و فروشندگان زیرپوش هنوز هم از اجزای کلیدی صنعت مد هستند و برندهای زیرپوش جهانی به دنبال بهترین شرکای تامین زیرپوش با بیش ترین پتانسیل هستند.

از سوی دیگر، نگاهی کوتاه به لباس‌های زیر مردانه نشان می‌دهد که لباس زیر هایی با طرح‌های راحت و طرح های مد روز، بسیار محبوب شده‌اند، در حالی که شلوارهای باکسر و لباس‌های زیر نخی کلاسیک جایگاه خود را در بازار حفظ کرده‌اند. وقتی صحبت از لباس‌های زیر می‌شود، محبوب‌ترین ترند همچنان شامل لباس های خال‌خالی و گلدار از پارچه‌های بازیافتی، و همچنین لباس‌خواب‌های مینیمالیستی و لباس خواب‌های ابریشمی کلاسیک است.

بیشتر بخوانید: واردات لباس زیر آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×