اخبار نساجی

ارزشمندترین برندهای جهان معرفی شدند

 

ارزشمندترین برندهای جهان معرفی شدند

موسسه اینتربرند در سیزدهمین گزارش سالانه خود به معرفی ۱۰۰ برند با ارزش جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی پرداخت.

براین اساس کوکاکولا با ارزش برند ۷۷ میلیارد و ۸۳۹ میلیون دلار برای سیزدهمین سال پیاپی در صدر ارزشمندترین برندهای جهان قرار گرفت. ارزش برند امسال این شرکت هشت درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

در رده‌ دوم اپل با ارزش برند ۷۶ میلیارد و ۵۶۸ میلیون دلار قرار گرفت که ارزش برند این شرکت رشد خیره کننده ۱۲۹ درصدی درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. دلیل این رشد افزایش فروش محصولات اپل در بازارهای نوظهور بوده است. رده سوم نیز به آی.بی.ام با ارزش ۷۵ میلیارد و ۵۳۲ میلیون دلار اختصاص یافت که ارزش برند این شرکت هم هشت درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

برندهای گوگل، مایکروسافت، جنرال الکتریک، مکدونالدز، اینتل، سامسونگ و تویوتا نیز رده های چهارم تا دهم این رده بندی را به خود اختصاص دادند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اما در بین ۱۰۰ برند برتر جهان بیشترین افزایش ارزش مربوط به برند اپل به میزان ۱۲۹ بوده است. ارزش برندهای سامسونگ، آمازون، نیسان و بلکبری هم به ترتیب ۴۰، ۴۶، ۳۰ و ۳۹ درصد افزایش یافته است.

در بین خودروسازان برند تویوتا با ارزش ۳۰ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار در رتبه ۱۰ قرار گرفته است. ارزش برند این شرکت ۹ درصد افزایش یافته است. بعد از تویوتا، مرسدس بنز ۱۱، بی.ام.و ۱۲، هوندا ۲۱، فولکس‌واگن ۳۹، فورد ۴۵، هیوندای ۵۳، آئودی ۵۵، پورشه ۷۲، نیسان ۷۳، کیا ۸۷ و فراری ۹۹ شدند.

از دیگر شرکتهای تولیدی و صنعتی مطرح در این فهرست می‌توان به اچ.پی ۱۵، ژیلت ۱۶، نوکیا ۱۹، پپسی ۲۲، نایک ۲۶، نسکافه ۳۵، سونی ۴۰، تامسون رویترز ۴۴، دل ۴۹، زمینس ۵۱، نستله ۵۷، آدیداس ۶۰، پاناسونیک ۶۵، فیسبوک ۶۹، ویزا ۷۴، هارلی دیویدسون ۹۶ و یاهو ۹۷ اشاره کرد.

از نکات جالب در این رده بندی می توان به قرارگیری دو برند معروف فیسبوک و یاهو در رده های بسیار ضعیف ۶۹ و ۹۷ در بین ۱۰۰ برند برتر جهان اشاره کرد. پایین ترین ارزش برند در این رده بندی مربوط به برند آمریکایی گپ با ارزش سه میلیارد و ۷۳۱ میلیون دلار است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×