اخبار نساجی

مرگ کودکان از کمبود غذا در تاجیکستان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بانک جهانی و بنیاد کودک سازمان ملل متحد اعلام کرده اند که کمبود غذا در تاجیکستان هر سال جان ۷۵۰۰ کودک زیر ۵ سال را می گیرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری ‘ آسیا پلوس’ در اعلامیه مشترک این دو موسسه جهانی گفته شده که نبود غذای مناسب در این جمهوری عقب مانده مشکلی جدی محسوب می شود. در این گزارش آمده که از هر سه کودک در این کشور آسیای میانه یکی دچار تغذیه نامناسب است. این اعلامیه در حالی پخش می شود که ۳۰ مارس سال ۲۰۱۲ ‘امامعلی رحمان’ رییس جمهور تاجیکستان در جلسه کابینه وزیران گفت پر خوری عادت مردم تاجیکستان است و از هموطنان خود خواست که برای حفظ صحت کمتر بخورند و بیشتر به تمرین های وزرشی مشغول شوند.

به نوشته این دو نهاد بین المللی هر سال به اقتصاد تاجیکستان به دلیل سوء تغذیه ۴۱ میلیون دلار زیان وارد می شود و در صورت حل این مشکل این کشور میتواند تا ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی کند.

در این ارقام متخصصان میزان ضرری را حساب کرده اند که به دلیل مرگ زود هنگام نیروی کار و سود مند نبودن نیروی کار آْینده به علت رشد ناکافی جسمانی و ذهنی کودکان به اقتصاد این کشور وارد می شود. مسوولان وزارت بهداشت تاجیکستان و سازمان های بین المللی ذیربط گفته اند که در کنار بالا بردن آگاهی مردم نسبت به غذای سالم کودکان؛ دولت باید اراده سیاسی نشان بدهد و در زمینه اجرای قانون های مرتبط با تغذیه نظارت جدی به عمل آورد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×