گزارش نمایشگاه ها

مروری بر هفتمین نمایشگاه فرش ماشینی و موکت تهران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه فرش ماشینی و موکت تهران

 

استفاده از تمام ظرفیت تولیدی باید اولویت تولیدکنندگان فرش باشد

هفتمین دوره از نمایشگاه فرش ماشینی تهران؛ سیزدهم شهریور ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با حضور مهندس نعمت زاده؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد. این نمایشگاه به مدت چهار روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان خارجی و داخلی بود.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرش ماشینی تهران همزمان با بیست و یکمین دوره از نمایشگاه بین المللی نساجی برگزار شد. در این مراسم مهندس نعمت زاده؛ وزیر صنعت، مهندس نصرالهی؛ رئیس دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، دکتر اسفهبدی؛ رئیس هیئت مدیره نمایشگاه بین المللی تهران، رضا رحمانی؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مهندس شیبانی؛ نایب رئیس انجمن صنایع نساجی ایران حضور داشتند. وزیر صنعت بعد از بریدن روبان که نماد افتتاح در سالن هشت و نه نمایشگاه است به بازدید از غرفه های این سالن و سالن هفت نمایشگاه پرداخت. در این نمایشگاه ۱۳۰ شرکت ایرانی و هشت شرکت خارجی حضور دارند؛ از میان شرکت کنندگان خارجی دو شرکت به صورت مستقیم و شش شرکت از طریق نمایندگان خود در نمایشگاه مشارکت کرده اند.

در این بازدید تولیدکنندگان فرش ماشینی مشکلات و معضلات خود را با وزیر صنعت در میان گذاشتند؛ در ادامه چندین رونمایی در زمینه صنعت فرش توسط وزیر صنعت صورت گرفت.

مهم ترین معضلاتی که تولیدکنندگان به آن ها اشاره کردند عدم امکان توسعه صادرات، واردات قطعات ماشین آلات و عدم تخصیص جوایز صادراتی به تولیدکنندگان در راستای صادرات بود. وزیر صنعت نیز بر اتکا بر تمام توان و ظرفیت تولیدی کارخانه برای تولید بیشتر و استانداردسازی محصولات تاکید داشت. او در ادامه افزود بهره گیری از طرح های اصیل ایرانی و به خصوص طرح های منتسب به نقشه های قدیمی کاشان که در فرش های دست باف قدیمی این خطه دیده می شود از مهمترین مسائلی است که تولیدکنندگان فرش ماشینی کاشان باید به آن توجه کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بازاریابی دیجیتال در صنعت فرش ماشینی گفت: برای توسعه صادرات در روزهایی که بازارهای جهانی برای فروش فرش ایران محیاست باید به شیوه های جدید بازاریابی اتکا کرد.

مهندس نصرالهی؛ مدیرکل صنایع پوشاک و نساجی وزارت صنعت نیز وضعیت تولید منسوجات و فرش ماشینی به جز الیاف اکریلیک را مثبت ارزیابی کرد و گفت با وجود کاهش صادرات در چهار ماه نخست امسال؛ پیش بینی می کنیم با گشایش دروازه های صادراتی و بازارهای جهانی به روی ایران در نیمه دوم سال جاری روند صادرات نیز مثبت شود.■

اساطیر ایرانی به فرش های کودک پیوستند

یکی از نوآوری های نمایشگاه امسال بافت فرش های اتاق کودک با طرح هایی از اساطیر ایرانی شاهنامه است. این فرش ها با همکاری دو مجموعه سرای ابریشم و فرش خوب انجام گرفته است. این فرش ها برای نخستین بار در این دوره از نمایشگاه رونمایی شده اند و مورد تحسین و استقبال مهندس نعمت زاده قرار گرفتند. ایشان این اتفاق را خوب و امیدوارکننده تلقی کردند.

فرش کودک با طرح شاهنامه

رونمایی از بازار اینترنتی فرش ایران

مدیران مجموعه سرای ابریشم که همواره ایده هایی نو در بازاریابی فرش ماشینی را جست و جو می کنند در این دوره از نمایشگاه با حضور وزیر صنعت از وب سایت “کافه فرش” رو نمایی کرد. در این وب سایت امکان خرید آنلاین فرش ماشینی، تابلو فرش ماشینی و دست باف وجود دارد. مهندس محمد مهدی روحانی هدف اصلی از راه اندازی این وب سایت را همراهی با تغییر ذائقه عمومی در خرید و بهره گیری از شیوه های جدید وآنلاین بازاریابی ست.

“من عاشق محمدم” در نمایشگاه فرش ماشینی

در این دوره از نمایشگاه از بزرگترین تابلو فرش ماشینی جهان که در فروردین ماه امسال از آن رونمایی شده بود به نمایش عمومی درآمد. این تابلو فرش با همکاری مجموعه سرای ابریشم و فرش تاپ تولید در ۲۱ هزار گره تولید شده است که به زبان های مختلف بر روی آن نوشته شده است “من عاشق محمدم”. دست اندر کاران تهیه و بافت این فرش هدف از انجام این کار را نشان دادن چهره واقعی و صلح طلبانه اسلام و مسلمانان عنوان کرده اند.

بزرگترین ۱۲۰۰ شانه در نمایشگاه فرش ماشینی

بزرگترین فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه ایران توسط مجموعه یلدای کویر کاشان بافته و در این دوره از نمایشگاه فرش ماشینی تهران با حضور مهندس نعمت زاده؛ وزیر صنعت رونمایی شد. این فرش با ۹۰هزار و ۷۰۰ گره در ابعاد ۲۱ مترمربع و بر اساس نقشه طرح مطهر بافته شده است.

تحریریه مجله کهن

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×