اخبار نساجی

در نشست رییس اتاق تهران با وزیر اقتصاد و تجارت قطر عنوان شد؛ آمادگی دو کشور برای افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی

 

در نشست رییس اتاق تهران با وزیر اقتصاد و تجارت قطر عنوان شد؛ آمادگی دو کشور برای افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه دیدار و گفت‌وگوهای تجاری خود و هیأت همراه در دوحه قطر، روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه جاری با شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی وزیر اقتصاد و تجارت قطر ملاقات کرد که دو طرف طی این دیدار،درخصوص راه‌های توسعه مناسبات تجاری میان دو کشور به بحث وگفت‌وگو پرداختند. وزیر اقتصاد و تجارت قطر ضمن خوش آمدگوئی به هیأت ایرانی با اشاره به سابقه روابط خوب دو کشور اظهار داشت که تداوم مبادله هیأت‌های تجاری موجب تقویت و ارتقای سطح همکاری‌های سودمند خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، وی با اشاره به ریشه تاریخی روابط ۶۰ ساله دو کشور عنوان کرد که تبادلات تجاری و بازرگانی با همسایگان امری بدیهی بوده که به تحکیم روابط و مناسبات با یکدیگر کمک موثر می‌کند، لذا تلاش برای افزایش اینگونه تبادلات ضروری است. در این دیدار شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی،آمادگی وزارت اقتصاد و تجارت قطر را برای حل مشکلات و رفع موانع بر سر راه توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور اعلام کرد.

رییس اتاق بازرگانی تهران نیز ضمن ابراز خرسندی از استقبال گرم مسئولان تجاری قطر از حضور هیأت تجاری ایران و انجام مذاکرات مفید تجاری بین بازرگانان دو طرف اظهار داشت که روابط تجاری ایران و قطر قدمت چند ده ساله دارد و اکنون برنامه توسعه اقتصادی این کشور فرصت مناسبی برای احیا و گسترش همکاری‌های فنی- تجاری بین دو کشور است.

یحیی آل‌اسحاق همچنین اضافه کرد که در جمهوری اسلامی ایران بدلیل تغییراتی که پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری و رویکرد جدید دولت در رابطه با روابط خارجی و واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی در ایران ایجاد شده است به فعالان اقتصادی توصیه شده که برای اجرای سیاست های جدید به دنبال توسعه روابط با کشورهای منطقه به ویژه قطر باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آل‌اسحاق افزود: به همین دلیل اتاق بازرگانی تهران به عنوان بزرگترین اتاق بازرگانی کشور که معرف قریب به ۶۰ درصد از فعالیت‌های اقتصادی – تجاری کشور است با یک هیأت تجاری – فنی به قطر سفر کرده تا با تجار و فعالان اقتصادی این کشور راه‌های مناسب توسعه همکاری‌های تجاری فیمابین را بررسی و اجرا کنند. وی در ادامه اعلام داشت که دولت جدید مصمم است که پروژه های بزرگ و در سطح ملی را به موازات فعالیت‌های عمده تجاری بین المللی به بخش خصوصی واگذار کرده و خود وظیفه حاکمیتی مانند سیاستگذاری، هدایت و پشتیبانی را بعهده بگیرد. لذا متناسب با زمینه های خوب فعالیت های اقتصادی که هم اکنون در قطر وجود دارد فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری و مشارکت شرکت‌های ایرانی را فراهم می‌کند. آل اسحاق اضافه کرد که فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های ایرانی از کیفیت و استاندارد بین المللی به پشتوانه توان علمی، نرم افزاری و سخت افزاری و نیروهای متخصص برخوردار بوده و رقیب شرکت‌های مشابه خارجی هستند. او اشاره کرد که صنایع غذایی، ساختمانی، گردشگری، سلامت و خدمات فنی-مهندسی در کلیه عرصه های زیربنایی و تولیدی زمینه هایی هستند که شرکای ایرانی و قطری می‌توانند با یکدیگر همکاری جدی داشته باشند. به گفته وی، طرح‌هایی همچون پتروشیمی، نفت و گاز، نیروگاه‌ها، هتل سازی، بورس و غیره زمینه های مناسبی برای سرمایه گذاری دوستان قطری در کشور ایران هستند.

رئیس اتاق تهران در ادامه به پیشنهاد ارائه شده مبنی بر تشکیل شورای مشترک بازرگانی ایران و قطر اشاره و تاکید کرد که با تشکیل این شورا می‌توان به کلیه موارد همکاری‌ها و رفع موانع توسعه تجارت بین دو کشور سروسامان داد. آل‌اسحاق همچنین به نمایندگی از وزیر صنعت،معدن و تجارت ایران، از وزیر اقتصاد و تجارت قطر برای دیدار از تهران دعوت بعمل آورد.

شیخ احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی از تشکیل شورای مشترک بازرگانی بین ایران و قطر استقبال کرد و دعوت انجام شده برای دیدار از تهران را مورد پذیرش قرار داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×