اخبار نساجی

تقاضای ۵ میلیارد دلار وام از صندوق توسعه ملی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تقاضای 5 میلیارد دلار وام از صندوق توسعه ملی

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز نگرانی از وضعیت بودجه طرحهای معدن و صنایع معدنی در بودجه ۹۳، گفت: از صندوق توسعه ملی درخواست شده است تا ۵ میلیارد دلار منابع ارزی برای اجرا و توسعه این طرحها در اختیار ایمیدرو قرار دهد.

مهدی کرباسیان در گفتگو با مهر در خصوص وضعیت بودجه سال ۹۳ ایمیدرو گفت: هم اکنون نگران بودجه ۹۳ برای ایمیدرو هستیم؛ این در حالی است که این سازمان توسعه ای به منظور اجرا و توسعه طرحهای معدن و صنایع معدنی، تقاضای دریافت ۵ میلیارد دلار وام از صندوق توسعه ملی را داشته است تا بتواند کار منفصل انجام دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنین نگرانی در مورد درآمدهایی که باید به ایمیدرو داده شود نیز نگرانی وجود دارد که امید می رود مجلس با رویکرد مثبت به این بخش، بودجه درخواستی را مصوب کند.

وی تصریح کرد: چنانچه بخواهیم در حوزه معدن و صنایع معدنی، فعالیت مطلوبی داشته باشیم، به طور قطع باید از نظر بودجه‌ای حمایت لازم صورت گیرد، چراکه این بخش از جمله بخش های زودبازده و اشتغالزا است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کرباسیان اولویت ایمیدرو بعد از تامین مالی و اجرای هشت طرح فولادی را اجرای طرح اکتشاف ۲۰۰هزار کیلومتر مربع، معدن سرب و روی مهدی آباد و الکترود گرافیتی یزد دانست و خاطرنشان کرد: به زودی هر چند روز یک بار یک خبر خوش معدنی اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر دلایل عدم افتتاح رسمی کارخانه طلای زرشوران نیز خاطرنشان کرد: این معدن هم اکنون در حال فعالیت است و افتتاح رسمی به زمانی موکول شده تا مشکلات آن به طور کامل رفع شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×