اخبار فرش ماشینیاسلاید شو

مدیرعامل فرش سورنا: بازار چین معادلات متفاوتی دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

آقای رضا محمودیان، مدیرعامل شرکت فرش سورنا در گفت‌وگوی اختصاصی با مجله کهن می‌گوید بازار چین به همان نسبت که می‌تواند پتانسیل بالقوه خوبی داشته باشد، از طرفی هزینه‌های بسیار زیادی را هم می طلبد.

در این سال‌های اخیر که برخی از برندهای قدیمی دیگر کمتر در صحنه تولید فعالیت دارند، شرکت فرش سورنا توانسته با فعالیت مستمر خود در این صنعت به موفقیت ادامه دهد.

این شرکت که یکی از حاضرین در نمایشگاه دموتکس چین خواهد بود قرار است در این رویداد عظیم و معتبر جهانی نماینده‌ای از صنعت فرش ماشینی کشور باشد.

به همین منظور به سراغ این مجموعه رفتیم تا نقطه نظرات و اهداف شرکت فرش سورنا را از حضور در نمایشگاه دموتکس چین جویا شویم.

مختصری در مورد تاریخچه شرکت، سال تأسیس، ماشین آلات و تکنولوژی های مورد استفاده و موفقیت های خود در عرصه صادرات بفرمایید.

شرکت فرش سورنا از سال ۱۳۸۲ با هیئت موسسی که بیش از ۲۵ سال در زمینه فرش دستباف ایرانی سابقه داشتند، جهت تولید فرش ماشینی در شهرستان آران و بیدگل به تاسیس رسید.

هم اکنون شرکت سورنا با تجربه بیش از ۳۰ ساله مدیران و با به کارگیری بیش از ۶۰ نفر پرسنل متخصص در سه واحد تولیدی مجزا مشغول به تولید فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه ۱۰ رنگ و ۱۲۰۰ شانه با بهترین مواد اولیه و به روزترین تکنولوژی دنیا می‌باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این گروه صنعتی طی سنوات گذشته موفق به دریافت برترین گواهینامه‌های استاندارد بین المللی شده که از جمله آن می توان به نشان استاندارد ملی ایران، نشان استاندارد و CE اروپا و همچنین گواهینامه های ISO 10001 ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, IMS, ISO 10001, ISO 10002, ISO 10003, ISO 10668, ISO 1765   اشاره کرد.

از سوابق صادراتی و فعالیتهای شرکت خودتون در بازارها و نمایشگاههای خارجی برای ما بفرمایید.

شرکت فرش سورنا با تعریف چشم انداز توسعه بازار جهانی، همواره با بررسی بازارهای بالقوه، تلاش کرده تا در بازارهای مختلف جهانی بسته به نیاز آن منطقه حضور داشته باشد، و با ارتباط گرفتن با تاجران خارجی توانسته در بازار خارج از ایران نیز حضور پررنگی داشته باشد.

و در حال حاضر با کشور های همسایه، مخصوصا کشور های حاشیه خلیج همیشه فارس، کشور های حوزه  CIS، و چند کشور از خاور دور در حال همکاری است.

چندمین حضور شما در نمایشگاه دوموتکس چین است؟ و با این حضور چه اهداف و برنامههایی را دنبال می‌کنید؟

با بررسی های انجام شده و تحقیقات تیم R&D شرکت، شرکت ما در سال ۲۰۱۷ تصمیم به حضور در نمایشگاه بین المللی دوموتکس چین گرفت و با بررسی سلیقه و علایق بازار منطقه شرق آسیا در زمینه تامین فرش برای این منطقه از جهان، توانستیم با اقبال خوبی از طرف این بازار روبرو شویم.

لذا از اون روز طبق برنامه ریزی سالانه خود در نمایشگاه دموتکس چین حضور داشته‌ایم و امسال نیز علی رغم مسائل پیش آمده در این نمایشگاه حاضر خواهیم بود.

بازار چین را چگونه برآورد می‌کنید و آیا بازار مناسبی برای حضور شرکت‌های ایرانی می‌دانید؟

بازار چین از نظر بنده یک بازاری هست که معادلات خاص خودش را دارد و تقریبا معادلات بیزینس در این بازار با بازارهای سایر کشورهای جهان بسیار متفاوت است و مستلزم این است که با شناخت بسیار زیاد وارد آن شویم. کما اینکه چندین مورد از همکاران با عدم شناخت کافی از این بازار، به نتیجه مدنظرسان نرسیدند و ضررهای زیادی متحمل شدند.

به همان نسبت که این بازار می تواند پتانسیل بالقوه خوبی داشته باشد، از طرفی هزینه های بسیار زیادی را هم می‌طلبد. که از این لحاظ ورود به این بازار هوشیاری زیادی را می طلبد.

جایگاه فرش ماشینی ایرانی در بازار جهانی را چطور ارزیابی میکنید؟

متاسفانه با مشکلاتی که وجود دارد ما جایگاه اصلی و باستانی خودمان را به رقبایمان واگذار کرده‌ایم، اما همچنان مشتریان واقعی و تاجران هوشمند خارجی به دنبال فرش اصیل ایرانی هستند و از طرفی نقش و نگارهای اصیلی که در تولید فرش های ماشینی ایرانی به کار گرفته می شود، به فرش‌های ماشینی روح می‌دهد، و آن را از سایر محصولات متمایز می‌کند.

اهمیت وجود طرح‌ها و نقشه‌ها و فرش‌های ایرانی در بازار جهانی چیست؟ آیا با طرح و نقش ایرانی میتوان محصولی به بازار چین صادر کرد یا اینکه از فرهنگ و آداب و رسوم این کشور نیز باید کمک گرفت؟

خب بالطبع هر کشوری فرهنگ خاص خود را دارد و برای مردم آن کشور این فرهنگ مقدس است.

شرط ورود به بازار خارج، شناخت سلایق و فرهنگ آن کشور می باشد.

به هرحال باید برای ورود به بازار جدید، مسئله فرهنگی مردمان آن منطقه مدنظر گرفته شود. هرچند که فرش های ایرانی با قدمت و پیشینه ای که دارند، برای تقریبا تمام دنیا به عنوان یک محصول منحصر به فرد و ارزشمند، به شمار می‌روند و از جایگاه خاصی نزدن مردمان دنیا برخوردارند. اما بسیار حرکت هوشمندانه ای خواهد بود اگر از فرهنگ و سلیقه کشور هدف در تولید محصولات جدید بهره بگیریم که ما خوشبختانه با تحقیقات مستمر و میدانی که از بازارهای هدفمان داریم، خرسند هستیم که در این زمینه به موفقیت هایی دست یافته‌ایم.

خریداران خارجی چرا به فرش های ایرانی علاقه مند هستند؟

به هرحال از قدیم الایام فرش ایرانی تحت نام بین المللی “Persian Carpet” یکی از اجزای اساسی منازل به شمار می رفته است.

ما این مهم را مدیون اجدادمان هستیم که در گذشته با هنر خودشان دنیا را به تحسین این هنر ارزشمند واداشته اند و این نیاز را در دنیا ایجاد کرده‌اند که اولین انتخابشان به هنگام خرید فرش، فرش ایرانی باشد.

امروزه ما به پشتوانه آن هنر باستانی می‌توانیم در دنیا سرمان را بالا بگیریم و با افتخار از محصولمان به عنوان یک محصول صددرصد ایرانی برای مخاطبانمان سخن بگوییم.

فرش سورنا چه برنامه‌هایی برای تبدیل شدن به یک برند جهانی با صادرات بالا دارد؟ درواقع پنج سال دیگر شرکت خودتون رو در چه نقطه‌ای می‌بینید.

خوشبختانه ما در شرکت فرش سورنا تا به امروز طبق برنامه از پیش تعیین شده ای که داشته ایم، توانسته ایم که به اهداف کوتاه مدتمان دست پیدا کنیم و چشم انداز هایی چه برای بازار داخل و چه برای بازار خارج از کشور در آینده تعریف کرده ایم.

با یاری خداوند در صدد رسیدن به اهدافمان در زمینه توسعه محصول، تولید و مهمتر از آن، توسعه بازار جهانی‌مان هستیم

ما در سورنا سعی کرده ایم تا از طریق افتتاح فروشگاه‌های عرضه مستقیم در سراسر ایران از جمله کلانشهرهای تهران و مشهد و …  و بزودی در چند کشور خارجی به طور مستقیم با مصرف کنندگان نهایی محصولاتمان تعامل داشته باشیم تا هم از بازخورد های خریداران محترم مستقیما آگاه شویم و هم از این طریق برای خریداران و مشتریان ارجمند ارتباط مستقیم با شرکت را تسهیل کنیم.

فرش سورنا

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×