اخبار فرش ماشینی

درخواست مدیر سایت اطلاع رسانی فرش ایران از وزیر محترم صمت/ مرگ غم انگیز ماهان محقق و وظیفه ما

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بسمه تعالی شانه عزیز
جناب آقای مهندس نعمت زاده وزیر محترم صمت
با عرض سلام و ادب؛

در طول ادوار گذشته و بواسطه فعالیت های شغلی ام به دفعات و ناگزیر گذرم به محدوده های تحت مدیریت جنابعالی افتاده است. و نیز بدفعات شاهد بوده ام که شخصا بدور از ملاحظات نابجا و مصلحت اندیشی های ناروا، بر اجرای صحیح وظائف و امور تا چه میزان پایبند بوده و جدیت داشته اید. این تجربه خوشایند موجب گردید تا هنگام معرفی شما به عنوان وزیر وزارتخانه صمت -که یکی از پر مشغله ترین و مهمترین دستگاه های دولت بوده و به تبع وظایفش در ارتباطی تنگاتنگ، مستمر و دائمی با مردم و جامعه است- نه تنها به آینده فرش کشور به عنوان سرمایه ای فرهنگی و معنوی و نیز تلاشی جدی در عرصه تولید و تجارت بلکه به مجموعه وظایف آن وزارتخانه خوشبینانه و امیدوار بنگرم. امیدی که منشاء تجدید قوا برای ادامه و استمرار تلاشم در محدوده کوچک و ناقص اطلاع رسانی از طریق این سایت گردیده است. که از این بابت خدای را شاکر و سپاسگزارم.

اولین روز برگزاری بیست و دومین دوره نمایشگاه فرش تهران مصادف با نخستین روزهای دوران صدارت حضرتعالی در کسوت وزیر بازرگانی بود. گرچه فرصت کافی برای آشنایی کامل شما به همه جوانب و مسائل فرش دستباف کشور فراهم نیامده است لکن احاطه و اشراف شما در کلیات امور و اشاره حضرتعالی به برخی دقایق این بخش در جریان نشست با دستاندرکاران و ذینفعان فرش دستباف کشور امید بیش از پیش همه ما را به آینده روشنتری برای هنر-صنعت فرش کشور موجب شد.

به فاصله کمی از این اتفاق فرخنده و در فردای این نشست اما شاهد واقعه ای کم نظیر و اسفبار بودیم. ماهان محقق فرزند برومند یکی از خادمان فرش دستباف مکتب اصفهان در مقابل چشمان متحیر پدر و سایر همکاران بر اثر سانحه برق گرفتگی جان داد!

علت برق گرفتگی بر اساس اظهار شاهدان حاضر در محل تماس وی تنها با سازه تشکیل دهنده غرفه برای نصب فرش بوده است. سازه ای فلزی که بدلیل اتصال سیم برق غرفه توانسته است جوان رشیدی را در دم بکشد.

گرچه از بروز حوادث و وقایع بطور صد در صد نمی توان جلوگیری نمود لکن این حادثه نشان می دهد که تمهیدات لازم برای انجام امور حتی در اندازه های معمول و متعارف نیز صورت نگرفته و برگزارکننده محترم نسبت به رعایت استانداردهای اولیه توجه کافی مبذول نکرده است. اظهارات این جانب متکی و مبتنی بر اخبار و مطالبی است که از نواحی مختلف و افراد متفاوت بطور متواتر بدست آمده است. گرچه بی شک نه این اظهارات و نه شنیده ها نمی تواند به تنهایی مستند قضاوت قرار گیرد لیکن صورت ظاهر امر و نبود تمهیداتی نظیر چاه ارت و فیوزهای اتوماتیک و هوشمندی که می توانند در این مواقع خسارات را به حداقل تقلیل دهند قضاوت عمومی شرکت کنندگان را بر کوتاهی و قصور مجریان نمایشگاه استوار کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اینجانب به اعتبار وظیفه انسانی و به واسطه وظیفه اطلاع رسانی و به اعتبار منش و شخصیتی که از آن جناب سراغ دارم از شما تقاضا دارم که در مقام وزیری و سمت پدری که این منصب شما را بدان منسوب کرده است دستور فرمائید تا افراد مورد وثوق جنابعالی با رسیدگی دقیق و بدور از حب و بغض و پیشداوری این واقعه را بررسی نموده و با کشف علل و نحوه وقوع این سانحه هم وظیفه خود را درقبال حقوق این عضو خانواده فرش دستباف بانجام رسانند و هم با تعیین عواملی که موجب این حادثه گردیده است از بروز مجدد آن و به سوگ نشستن خانواده ای دیگر جلوگیری بعمل آورند.

از خداوند متعال برای جنابعالی توفیق و سربلندی بیش از پیش مسئلت دارم

با کمال خضوع و احترام
برادر کوچک شما
علیرضا قادری

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×