اخبار فرش ماشینی

طرح توسعه خوشه صنعتی گلیم نقش برجسته درایلام اجرا می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان ایلام گفت: طرح توسعه خوشه صنعتی گلیم نقش برجسته در استان اجرا می شود.نادر رضایی منش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از ظرفیت های استان در زمینه صنایع دستی تولید فرش و گلیم نقش برجسته است و یکی از قدیمی ترین رشته های فعالیت بشر را صنایع دستی تشکیل می دهد.

وی افزود: در بین صنایع دستی گلیم وقالی به سبب قدمت تاریخی که دارند از ارزش والایی برخوردارند.

وی اضافه کرد: گلیم نقش برجسته که تلفیقی از گلیم ساده و گره قالی است به عنوان مهمترین واصیل ترین صنعت دستی ایلام مطرح است.

رضایی منش ادامه داد: با هدف توسعه مهارت، افزایش میزان تولید و علمی کردن این رشته در دانشگاه ها طرح توسعه خوشه صنعتی گلیم نقش برجسته دراستان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته قرارداد انعقاد توسعه خوشه صنعتی فرش و گلیم نقش برجسته را دراستان ایلام با دانشگاه علمی کاربردی با اعتبار ۵.۲ میلیارد ریال منعقد کردیم.

رضایی منش بیان کرد: خوشه صنعتی به مجموعه ای از واحدهای کسب و کار تلقی می شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت یکدیگر به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می پردازند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی اضافه کرد: ما به توسعه این خوشه مبادرت می کنیم که به تولید کنندگان مواد اولیه، تولید کنندگان فرش و گلیم و تولید کنندگان وسایل و تجهیزات بخش فرش و گلیم آموزش های لازم را بدهیم و صادرات تولیدها را به صورت علمی انجام دهیم و در جهت صادرات بهتر این محصولات تلاش می کنیم.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×