اخبار نساجی

مخالفت ایران با واردات یک میلیون تنی گندم از پاکستان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

منابع آگاه پاکستانی از مخالفت نهایی ایران با واردات گندم از پاکستان در چارچوب قرار داد مبادله پایاپای خبر دادند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی پاکستان آبزرور ، ایران به علت عدم رضایت از کیفیت گندم صادراتی پاکستان در نهایت مخالفت خود را با واردات یک میلیون تن گندم از این کشور در چارچوب مبادله پایاپای اعلام کرده است .

بر اساس این گزارش ، مقامهای ایرانی اعلام کرده اند تنها در صورتی حاضر به واردات گندم از پاکستان هستند که هیچ گونه باکتری موسوم به کارنال در محموله های صادراتی اسلام آباد وجود نداشته باشد ولی این باکتری هم اکنون در محموله های گندم پاکستان بیش از ۳ درصد است که این مساله از سوی ایران غیر قابل قبول بوده است .

یک مقام آگاه وزارت امنیت ملی غذایی پاکستان در این باره تاکید کرد ایران هنوز به طور رسمی مخالفت خود را با واردات یک میلیون تن گندم از پاکستان اعلام نکرده است .

وی تصریح کرد ما به مذاکرات و رایزنی های خود با ایران برای نهایی کردن صادرات یک میلیون تن گندم به این کشور ادامه می دهیم .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دولت پاکستان پیش از این خواستار تعیین قیمت ۳۱۵ دلاری برای هر تن گندم صادراتی به ایران شده بود ولی ایران با این قیمت مخالفت کرده بود . پاکستان خواستار صادرات گندم به ایران بر اساس قیمتهای بین المللی بود ولی پس از آن کمیته ویژه صادرات محصولات کشاورزی پاکستان با قیمت ۲۷۵ دلاری برای هر تن گندم صادراتی به ایران موافقت کرد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×