اخبار نساجی

پیشی گرفتن صادرات صنایع دستی از صادرات فرش در سال ۹۱

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور از تلاش صننعتگران برای رساندن صادرات صنایع دستی ایران به مرز بیش از یک میلیارد دلار در سال ۹۲ خبر داد .

یحیی رحمتی که به منظور بازدید از روند ارائه خدمات و فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی به سمنان سفرکرده گفت : میزان صادرات صنایع دستی در تا پایان دی پارسال ۷۱۱ میلیون دلار بود که زیور آلات سنتی و جواهر آلات بیشترین صنایع دستی صادر شده را به خود اختصاص دادند .

رحمتی پیشی گرفتن صادرات صنایع دستی از صادرات فرش در سال۹۱ را نشانه تلاش صنعتگران و رونق صادرات غیر نفتی در بخش صنایع دستی بیان کرد.

وی از ایجاد ۴۵۰ بازارچه صنایع دستی در محل اسکان مسافران نوروزی خبر داد و افزود:در چهار هزار و ۵۰۰ غرفه و چادر عشایری برپا شده

چهار هزار صنعتگر و هزار و ۵۰۰ نفر از عشایر اقوام مختلف کشور صنایع دستی و سوغات محلی خود را به مسافران عرضه می کنند .
رحمتی افزود: مسافران نوروزی ، تاکنون ۴۰ درصد بیشتر از نوروز گذشته از اماکن تاریخی و موزه ها بازدید کردند .

وی بـا بیـان اینکه میزان مـانـدگاری مسافران نوروزی در استان سمنان از یک و نیم شب بـه چهار شب افزایش یافته است گفت: افزایش ۴۰ درصدی اقامت مسافران نوروزی در این استان نشانه ارائه خدمات مطلوب نوروزی و توسعه گردشگری اقتصادی در استان سمنان است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×