اخبار نساجی

تلاش دلالان برای صفر کردن تعرفه واردات شکر خام

 

تلاش دلالان برای صفر کردن تعرفه واردات شکر خام

انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران درباره تلاش برخی دلالان و واسطه‌ها برای صفر کردن تعرفه واردات شکر به کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران اعلام کرده که در ۲۰ روز اخیر شایعاتی در محافل مرتبط با صنعت قند مطرح بود که برخی از دلالان و واسطه‌ها در حال مذاکره با دستگاههای دولتی به منظور صفر کردن تعرفه واردات شکر هستند. این در حالی است که این انجمن و کارخانه‌های متبوعه با توجه به موجودی و ذخیره قابل اعتنا و سنگین شکر و همچنین رویکرد تولیدی دولت به این گونه شایعات اهمیتی نداده و سعی کردند تا تولید آنان تحت تاثیر این شایعات قرار نگیرد.

انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران اعلام کرده که در یک ماه قبل همین دلالان با ایجاد التهاب در بازار شکر، بهای این محصول را به صورت عمده فروشی تا ۱۴۳۰ تومان برای هر کیلوگرم افزایش داده و باعث بر هم خوردن آرامش بازار شدند که پیرو آن و با هماهنگی این انجمن و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بهای واحدی به قیمت ۱۱۷۵ تومان برای هر کیلوگرم شکر تعیین و ابلاغ شد که باعث شد بازار شکر آرام شده و دستگاههای نظارتی قادر شوند به نحو مطلوب‌تری نسبت به کنترل قیمت شکر کف بازار اقدام کنند.

انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران توضیح داده که تولید شکر در سال جاری از ۱.۳ میلیون تن فراتر رفته و امید است که در سال آینده با برنامه‌ریزیهای انجام شده میزان تولید تا ۱.۵ میلیون تن که حدود ۷۵ درصد نیاز کشور را تشکیل می‌دهد، بالغ شود.

همچنین آمارهای در دسترس نشان می‌دهد که موجودی شکر در حال حاضر بالغ بر ۱.۴ میلیون تن بوده و امید است که همین حدود ذخیره به سال ۱۳۹۱ منتقل شود که در این صورت برای حداقل هشت ماه ذخیره وجود خواهد داشت. ضمن این‌که بهره‌برداری از کارخانه‌ها مجددا از شهریور ۱۳۹۱ آغاز خواهد شد؛ بنابراین پشتوانه کشور از نظر ذخیره شکر بسیار قوی بوده و حتی در صورت توقف واردات شکر، هیچ‌گونه نگرانی تا ماههای نخست سال ۱۳۹۲ وجود نخواهد داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران تاکید کرده است که نکته‌ای که هم‌اکنون نگرانی شدیدی را برای تولید و تولیدکنندگان ایجاد کرده است، قوت گرفتن شایعه حذف تعرفه واردات شکر خام در دو سه روز اخیر است که در صورت محقق شدن لطمه شدید به تولید و جفای غیر قابل وصف به تولیدکنندگان کشور خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×