اخبار نساجی

حضور مدیران شرکت کارگزاری بانک ملی ایران در نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

حضور مدیران شرکت کارگزاری بانک ملی ایران در نشست هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران

اکثر شرکت‌های ایرانی از روش‌های سنتی برای تأمین منابع مالی خود بهره می‌برند

هفتصد و هشتاد و نهمین نشست هیأت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران روز یکشنبه مورخ ۸ اردیبهشت ماه در محل ساختمان شماره ۱ انجمن و با حضور اکثریت اعضای آن تشکیل شد و خانم دکتر سارا شهریاری و آقای طهمورث دلفانی، از مدیران شرکت کارگزاری بانک ملی ایران از ساعت ۱۷ میهمانان این نشست بودند.

بر اساس اظهارات خانم شهریاری، رشد و توسعه اقتصادی نیازمند انجام سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و متعاقباً تأمین منابع مالی جهت سرمایه در گردش این واحدها می‌باشد و اکثر شرکت‌های ایرانی در این راستا از روش‌های سنتی همچون اخذ تسهیلات بانکی بهره می‌برند که در شرایط فعلی اقتصادی مشکلات مختلفی پیش روی ایشان قرار دارد. وی اعلام کرد که بازار سرمایه کشور این امکان را برای شرکت‌های سهامی عام، خاص و همچنین تعاونی‌ها فراهم آورده تا جهت تأمین مالی طرح‌ها، سرمایه در گردش، مواد اولیه، ساخت و ساز، تجدید ساختار مالی و بازپرداخت تسهیلات خود اقدام به انتشار اوراق بدهی از قبیل اوراق مشارکت، صکوک اجاره و مرابحه نمایند که نرخ بهره آن ۲۰ درصد و بازپرداخت آن طی ۴ سال (برای مواد اولیه بازپرداخت ۲ ساله) می‌باشد.

وی در این رابطه توضیح داد که انتشار اوراق مشارکت در مواردی همچون بازسازی، نوسازی و توسعه واحدها می‌تواند مورد استفاده قرار گرفته و حداقل ارزش آن ۱۰۰ میلیارد ریال می‌باشد. در این روش ناشر می‌باید حداقل ۵۰ درصد از کل سرمایه‌گذاری ریالی را به عنوان آورده ارائه دهد که در صورتی که طرح توجیه داشته باشد می‌تواند تا ۳۰ درصد نیز کاهش یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد که اوراق مرابحه نیز در مواردی همچون خرید مواد اولیه و به ارزش حداقل ۱۰ میلیارد ریال و اوراق صکوک نیز برای اصلاح ساختار نقدینگی واحدها و به ارزش حداقل ۵۰ میلیارد ریال قابل انتشار می‌باشد. در خصوص اوراق صکوک لازم به توضیح است که می‌باید مجموع جریان نقدی حاصل از عملیات شرکت در دو سال مالی اخیر مثبت بوده و همچنین نسبت مجموع بدهی‌ها به دارایی‌های آن بیش از ۹۰ درصد باشد.

خانم شهریاری خاطرنشان کرد که ارکان مختلفی جهت انتشار اوراق بدهی همچون مشاور، ضامن، متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان وجود دارند که موجب می‌شوند انتشار اوراق و فروش آن بطور مناسب صورت پذیرد. لازم به ذکر است که بر اساس آیین‌نامه اجرایی انتشار اوراق مشارکت، ضامن، که یک شخصیت حقوقی است، بازپرداخت سود علی‌الحساب، اصل مبلغ اوراق یا بخشی از آن و همچنین خرید بخشی از اوراق که در عرضه عمومی به فروش نرسیده است را تضمین می‌کند.

وی اعلام کرد که به منظور تشریح بهتر موضوع و مشاوره با واحدهای متقاضی، این شرکت در ماه‌های آتی جلسه‌ای آموزشی برگزار خواهد کرد که جزئیات آن از طریق انجمن صنایع نساجی ایران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هیأت‌مدیره نیز ضمن استقبال از شرایط انتشار اوراق عرضه اظهار امیدواری نمودند که واحدهای فعال بتوانند از این امکانات به نحو مطلوبی بهره‌برداری نمایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×