اخبار فرش ماشینی

مجلس ۲۰۰ میلیارد ریال را به آموزش و سطح‌بندی قالیبافان اختصاص داد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تهران – نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتقای کیفیت فرش‌های تولیدی و مواد اولیه داخلی فرش، ۲۰۰ میلیارد ریال را به آموزش و سطح‌بندی قالیبافان اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی به بررسی پیشنهادهای کمیسیون‌های تخصصی در لایحه بودجه ۹۰ برای الحاق بندهای دیگر به لایحه بودجه سال ۱۳۹۰ پرداختند و در این جلسه پیشنهاد کمیسیون‌های اقتصادی و فرهنگی را تصویب نهایی کردند.
با تصویب نمایندگان، برای آموزش و سطح‌بندی قالیبافان جهت ارتقای کیفیت تولید فرش‌های داخلی و ارتقای مواد اولیه فرش و همچنین جمع‌آوری پشم‌های داخلی و مهیا کردن شرایط برای تولید فرش‌های مناسب مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های بلاعوض به اشخاص حقوقی و حقیقی از ردیف ۶۹-۵۵۰۰۰۰ که در اختیار معاونت نظارت راهبردی رییس‌جمهوری قرار دارد، به اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی پرداخت می‌شود.
بر اساس این مصوبه، اتحادیه مرکزی فرش دستباف روستایی باید این کمک بلاعوض با همکاری مرکز ملی فرش ایران بین اعضای تحت پوشش خود در سطح کشور توزیع کند.
همچنین این اتحادیه و مرکز ملی فرش ایران متعهد به نظارت در این زمینه هستند.
نمایندگان در ادامه، وزارت بازرگانی را نیز مکلف به پیگیری و وصول این وجه و پرداخت به اتحادیه مرکزی فرش روستایی کردند.

این بند الحاقی، پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس بود که توسط یوسف نجفی نماینده مردم مراغه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد که نمایندگان مجلس نیز آن را تصویب کردند.
در این جلسه همچنین پیشنهاد کمیسیون فرهنگی در مورد بیمه اجتماعی قالیبافان به تصویب رسید. این پیشنهاد نیز توسط ستار هدایتخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تکمیل اجرای قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسنامه‌دار (کد دار) مصوب سال ۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف به تامین ۱۲۰ میلیارد ریال کردند.
بر اساس این مصوبه، این ۱۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل اجرای قانون بیمه‌های اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسنامه‌دار اختصاص یافت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×