اخبار نساجی

رشد اقتصادی بدون نفت ۷.۳ درصد اعلام شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رشد اقتصادی بدون نفت 7.3 درصد اعلام شد

تهران – مرکز آمار ایران ، رشد محصول ناخالص داخلی با احتساب نفت با قیمت ثابت (نرخ رشد اقتصادی ) معادل ۶.۵ درصد و بدون نفت ۷.۳ درصد اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سایت مرکز آمار ایران،در سال ۱۳۸۹ از این نرخ رشد ۰.۷ درصد توسط بخش کشاورزی،۱.۲درصد توسط بخش صنعت، ۰.۶ درصد توسط بخش حمل و نقل و ارتباطات و ۲.۸درصد توسط مستغلات و کسب و کار و بقیه توسط سایر بخش ها، تامین شده است.

سهم بخش کشاورزی در تولید محصول ناخالص داخلی ۸.۶درصد ،بخش معادن و نفت خام و گاز طبیعی ۱۶.۵درصد،صنعت ۱۳ درصد، ساختمان و تامین آب و برق و گاز ۸.۳درصد،عمده فروشی،خرده فروشی و تعمیر وسایل نقلیه و کالاها ۱۲.۹درصد،حمل و نقل و ارتباطات ۷.۵درصد، مستغلات و کسب و کار ۱۳.۱درصد،واسطه گری های مالی ۳.۱درصد، آموزش و بهداشت ۷.۸درصد، خدمات امور عمومی، دفاع و تامین اجتماعی ۴.۷درصد ،سایر خدمات۳.۱درصد و خالص مالیات بر واردات ۱.۲درصد است.

بر اساس این گزارش، رشد اقتصادی بخش های کشاورزی ۷.۱ درصد، صنعت ۶درصد،حمل و نقل و ارتباطات ۶درصد،معدن منهای ۱.۴درصد و خدمات ۷.۵درصد است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

محصول ناخالص داخلی کشور به قیمت های جاری در سال ۱۳۸۹ بر ابر ۴۷۸هزار و ۴۸۴میلیون دلار است.

در این گزارش،سرانه محصول ناخالص داخلی معادل ۶هزار و ۴۰۳ دلار اعلام شده است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×