اخبار فرش ماشینی

بیمه بافندگان فرصتی طلایی برای تولیدکنندگان است

 

 

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف مشهد: بیمه بافندگان فرصتی طلایی برای تولیدکنندگان است

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی بیمه بافندگان را یک فرصت طلایی برای تولیدکنندگان دانست و تاکید کرد: تولیدکنندگان می‌توانند از طریق بیمه بافندگان برای ایجاد مجتمع‌های متمرکز تولید فرش اقدام کنند.

هادی مخملی، عصر روز  ۱۳ تیر در آیین افتتاح هفتمین دوره نمایشگاه فرش دستباف مشهد که در محل تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: نرخ بالای تسهیلات بانکی وعدم توجیه اقتصادی برای تولیدکننده از مشکلات اصلی این بخش است.

وی یادآور شد: با توجه به گسترش بازارهای هدف، شناسایی بازار‌ها، بازاریابی واعزام هیات‌های تجاری مشکل پیش‌رو هنر صنعت فرش حل نمی‌شود، با توجه به جایگاه و ارزش افزوده‌ای که صنعت فرش دارد نیازمند نگاه ملی مسوولان است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی با اشاره به مستثنی بودن فرش دستباف از قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: با این وجود مالیات بر ارزش افزوده به تولیدکننده فشار زیادی آورده است.
وی بابیان اینکه تعدیل قانون‌های دست و پاگیر باید به گونه‌ای باشد که تولیدکننده و صادرکننده به راحتی کالاهای خود را عرضه کنند، تاکید کرد: در بحث مالیات برارزش افزوده فرش دستباف به تنهایی از این قانون مستثنی است اما تمامی رسته‌های مربوط به این قانون باید اجرا شود که در نهایت باز هم برتولید تاثیرگذار است.

مخملی با اشاره به اینکه میراث‌داری وآینده سپاری جزو رسالت‌های اصلی فعالان فرش است، تاکید کرد: توانمندی ظرفیت تولید استان به نحوی است که موضوع سفارش‌پذیری در تولید مهیاست به گونه‌ای که در تولید فرش‌های با ابعاد بزرگ در استان نمود پیدا کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×