اخبار نساجی

مبادلات پولی ایران و هند تسهیل می‌شود

 

مبادلات پولی ایران و هند تسهیل می‌شود

تبریز- سفیر هند در تهران از تسهیل مبادلات پولی دو کشور با توافقات حاصله بین دو بانک ایرانی پارسیان و بانک هندی ‘ یو.سی.او ‘ (UCO) خبرداد.

‘ سریو استاوا ‘ شامگاه دوشنبه در نشست مشترک هیات اقتصادی هند و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی در تبریز گفت: دو کشور موافقت کردند ۴۵ درصد صادرات نفت ایران به هند به صورت روپیه به ایران پرداخت شود.

وی، این تصمیم را در راستای کاهش هزینه های تجاری و مشکلات پولی موثر دانست و افزود: به این ترتیب سطح همکاری های تجاری دو کشور هم افزایش می یابد.

استاوا، به تولید سالانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در هند اشاره کرد و گفت: قطعات خودرو تولید شده در هند به پنج قاره جهان صادر می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی همچنین نسبت به همکاری برای صادرات برنج، چای و ادویه جات از هند به ایران اعلام آمادگی کرد و افزود: هند در زمینه تولید دارو هم به پیشرفت های قابل توجهی در سالهای اخیر رسیده است.

سفیر هند در تهران با اعلام اینکه ۲۳ درصد محصولات دارویی هند به امریکا صادر می شود، درآمد سالانه این کشور از صادرات دارو را ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

استاوا اظهارکرد: توسعه همکاری با ایران به واسطه موقعیت اقتصادی و جغرافیایی این کشور از اولویتهای تجارت خارجی هند است.

وی با بیان اینکه دولت ها نقش تسهیل کننده امور تجاری را دارند، بر اهتمام تجار در گسترش همکاری ها تاکید کرد.

هیات اقتصادی هند به سرپرستی مدیرکل وزارت تجارت این کشور قبل از سفر به تبریز نشستی در اتاق بازرگانی تهران داشته و قصد سفر به اصفهان را نیز دارد.

توافق ایران و هند برای پرداخت ۴۵ درصد بهای نفت صادراتی ایران به این کشور با روپیه از نتایج نشست مشترک تجار ایرانی و هندی در اتاق تهران اعلام شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×