اخبار نساجی

مبادلات تجاری جهان ۰.۷ درصد رشد کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 تجارت جهانی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی رشد ۰.۷ درصدی را تجربه کرد و در همین دوره صادرات آمریکا ۴.۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری سازمان تجارت جهانی، حجم تجارت جهانی کالا افزایش کمی را در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۵ شاهد بود، و میزان صادرات و واردات شاهد رشد کمتری نسبت به شش ماهه قبلی بود.

بر اساس برآوردهای اولیه تجارت جهانی که بر اساس متوسط صادرات و واردات محاسبه شده است، در سه ماهه نخست ۲۰۱۵، ۰.۷ درصد رشد داشته است.

صادرات جهانی در سه ماهه نخست امسال ۰.۴ درصد رشد داشت، در حالی که این رقم در سه ماهه قبلی ۲.۱ درصد بود. رشد واردات نیز در این بازه زمانی ۰.۹ درصد بود که پایین تر از رشد ۱.۵ درصدی سه ماهه قبلی بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صادرات کشورهای در حال توسعه و اقتصاد های نوظهور در سه ماهه نخست ۲۰۱۵، ۱.۵ درصد رشد داشت . همه مناطق به استثنای آسیا رشد ۳ درصد یا بالاتر را تجربه کردند. در مقابل، صادرات کشورهای در حال توسعه در همین دوره نیم درصد کاهش یافت و صادرات آمریکا ۴.۵ درصد کمتر شد.

کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور واردات خود را در این دوره ۰.۶ درصد افزایش دادند و در این بین واردات آمریکای جنوبی و مرکزی و منطقه کارائیب شاهد رشد قوی ۶.۸ درصدی بود. اقتصادهای توسعه یافته واردات خود را ۱.۳ درصد افزایش دادند که ناشی از رشد قوی واردات در اروپا و آمریکای شمالی بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×