اخبار نساجی

ژاپن ۱۰ میلیارد دلار از اوراق قرضه چین را خریداری می‌کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

خبرگزاری فارس: ژاپن توانست برای نخستین بار موافقت چین را برای فروش ده میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی خود به توکیو را جلب کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس دولت ژاپن اعلام کرد موافقت پکن با فروش اوراق قرضه دولتی به ژاپن موجب تقویت همکاری های اقتصادی و مالی دو کشور و نزدیک تر شدن اقتصادهای چین و ژاپن خواهد شد .

بر اساس این گزارش دولت چین پیش از این اجازه خریداری آزادانه اوراق قرضه و بدهی های خود را به سرمایه گذاران خارجی نمی داد . این نخستین بار است که دولت چین اجازه فروش اوراق قرضه خود را به یک کشور خارجی داده است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی چین و ژاپن دو قدرت اقتصادی بزرگ آسیا و جهان با دستیابی به این توافق گام بزرگی را در راستای گسترش همکاری های اقتصادی و مالی برداشته اند .

جان آزومی وزیر دارایی ژاپن تاکید کرد توکیو توانست توافق پکن را برای خریداری ۱۰.۳ میلیارد دلار اوراق قرضه جلب کند . فکر می کنم این میزان رقم مناسبی برای آغاز خریداری بدهی ها و اوراق قرضه چین از سوی ژاپن خواهد بود . چین نیز پیش از این آزادانه اقدام به خریداری بدهی ها و اوراق قرضه ژاپن کرده است . هم اکنون ۶۰ درصد مبادلات تجاری ژاپن و چین با دلار آمریکا انجام می شود .

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که موافقت دولت چین با فروش اوراق قرضه به ژاپن گامی بلند برای بین المللی شدن یوان این کشور در بازارهای جهانی ارز است و تاثیر زیادی در باز شدن درهای بازارهای مالی چین به روی سرمایه گذاران بین المللی است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×