اخبار نساجی

روابط استراتژیک ایران و ترکیه نباید فدای منافع زودگذر شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران خطاب به مقامات ترکیه تاکید کرد: رابطه استراتژیک تجاری میان ایران و ترکیه به مفهوم آن است که اجازه نداد برخی مسائل گذرا در عزم و اراده دو کشور ایران و ترکیه خلل ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نهاوندیان عصر امروز دوشنبه در دیدار هیئت تجاری و اقتصادی ترکیه در تهران با اشاره به افزایش مبادلات دو کشور طی سالهای گذشته، اظهار داشت: حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه ظرف سالهای گذشته از افزایش قابل توجه ای برخوردار بوده که این امر ناشی از افزایش تلاش دو کشور برای تعمیق روابط اقتصادی است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: هم اکنون ارتباط اقتصادی ایران و ترکیه یک ارتباط طبیعی است که البته به دلیل هماهنگی میان دو کشور توانسته مبتنی بر عزم ملی و توجه به اهداف سند چشم انداز توسعه اقتصادی هر دو طرف باشد.

وی تصریح کرد: بعد از بحران جهانی سیستم هوشمند اقتصاد ترکیه برای جبران کسری تراز تجاری خود کار با همسایگان را اولویت داده و بر این اساس، در جمهوری اسلامی ایران نیز نگاه اولویت داری به ارتباط با کشورهای همسایه شکل گرفته و همین امر سبب ارتقای سطح روابط تجاری ایران و ترکیه شده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ادامه داد: در بالاترین سطوح سیاسی عزم مشترک برای افزایش تحولات اقتصادی میان ایران و ترکیه شکل گرفته که البته در این راه هنوز مشکلاتی وجود دارد اما گامهای اساسی را نیز نباید نادیده انگاشت.

نهاوندیان به وجود برخی موانع در تامین منابع مالی و نقل و انتقالات پول میان ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: در زمینه حمل و نقل گامهای مناسبی میان ایران و ترکیه در راستای تعمیق روابط اقتصادی برداشته شده و در همین ارتباط نیز شرکت های مشترکی نیز شکل گرفته است اما هنوز در زمینه مبادلات بانکی نتوانسته ایم پا به پای شرکتهای توسعه ای و پیشرو حرکت کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی درباره سرمایه گذاریهای مشترک ایران و ترکیه در حوزه های فنی و مهندسی، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی ایران آمادگی گسترس روزافزون روابط تجاری با ترکیه را دارند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی معتقد است برای دستیابی به اهداف توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و ترکیه لازم است برخی موانع پیش رو را از میان برداشت که در صدر آنها حل مشکل نقل و انتقالات پول است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران خاطرنشان کرد: معنای رابطه استراتژیک میان ایران و ترکیه آن است که اجازه نداد مسائل گذرا در عزم و اراده دو کشور خلل ایجاد کرده و آن را کاهش دهد.نهاوندیان در پایان از عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش مبادلات با فعالان اقتصادی ترکیه سخن گفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×