اخبار نساجی

اجرای طرح مهار آب‌های مرزی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از اجرای طرح مهار آبهای مرزی در کشور خبر داد و گفت: از ۳۰میلیارد مترمکعب آب خروجی از کشور، تاکنون ۲۰ میلیارد متر مکعب آن ذخیره سازی شده است.

به گزارش افکار نیوز، محمدرضا عطارزاده در گفتگو با مهر یکی از مهمترین اقدامات و برنامه های وزارت نیرو را مهار آبهای مرزی اعلام کرد و گفت: در سطح وسیعی مهار آبهای خروجی از کشور را دنبال می کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار داشت: در این بخش اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و طراحی های مربوط به آن نیز کامل شده است.

عطارزاده ادامه داد: همچنین توانستیم بخش اعظیمی از کارهای مربوط به مهار آبهای مرزی و استفاده از آب های خروجی را به انجام برسانیم و شاید یک سوم برنامه ها در این حوزه انجام شده باشد.

وی در ارتباط با نوع استفاده از آب های مرزی و خروجی کشور، به برنامه ریزی برای استفاده های شرب و تاکین آب کشاورزی صنعتی و همچنین تولید برقابی اشاره کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به استفاده از آب های مرزی و مهار آن برای توسعه گردشگری و ایجاد فضاهای توریستی سخن گفت و بیان داشت: در استان ها مرزی امکان استفاده از ظرفیت ها در مواردی که عنوان شد وجود دارد.

عطارزاده در پاسخ به این سئوال که در شرایط فعلی چه حجمی از آب از کشور خارج می شود؟ اظهار داشت: آب هایی که به دریاها می روند و یا از کشور ما به سمت کشورهای همسایه می رود، حدود ۳۰ میلیارد مترمکعب است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اعلام اینکه از این میزان حدود ۲۰ میلیارد مترمکعب ذخیره سازی صورت گرفته است، تصریح کرد: برای مهار و کنترل ۱۰ میلیارد مترمکعب دیگر باقیمانده نیز برنامه ریزی صورت گرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×