اخبار نساجی

فعلا به یونان نفت نمی‌فروشیم

 

فعلا به یونان نفت نمی‌فروشیم

وزیر نفت در پاسخ به این سوال که آیا هم‌‌چنان صادرات نفت به یونان ادامه دارد؟ خاطر نشان کرد: فعلا به یونان نفت نمی‌فروشیم.

به گزارش ایسنا، رستم قاسمی درباره‌ی تاثیر تحریم‌ها اعلام کرد: تحریم‌های صنعت نفت ایران از سال‌ها پیش آغاز شده و این تحریم‌ها هیچ مشکلی برای فروش نفت و فرآورده‌های نفتی ما ایجاد نخواهد کرد، چرا که نفت ایران نفتی بسیار خوب و با ارزشمند است.

وی که در حاشیه‌ی مراسم افتتاح دو طرح پتروشیمی سخن می‌گفت، درباره‌ی برنامه‌های امسال وزارت نفت در زمینه‌ی پتروشیمی عنوان کرد: پتروشیمی از مجموعه‌های بسیار مهم ماست که بسیار غنی است و توسعه‌ی آن جزو محور‌های مهم دولت بوده و خواهد بود. به خصوص امسال تلاش خواهیم کرد که در صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی حرکات گسترده‌تری داشته باشیم.

وی درباره‌ی نقش بخش خصوصی در توسعه‌ی پتروشیمی گفت: خوشبختانه پتروشیمی متکی به بخش خصوصی است و از این پس هم همه پتروشیمی‌های کشور به سمت خصوصی‌شدن پیش خواهند رفت تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه‌ی پتروشیمی و حرکتی بسیار وسیع در صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی بهره‌مند شویم.

شبکه خبری پرس.تی.وی نیز چند روز پیش گزارش داده بود که ایران فروش نفت به دو شرکت نفتی یونانی هلنیک پترولیوم و شرکت روغن موتور هلاس را به دلیل ناتوانی آنها در پرداخت صورت‌حسابهای خود، متوقف کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ایران در ماه فوریه هشدار داده بود که همانند تحریم نفتی که علیه فرانسه و انگلیس اعمال شده، ممکن است فروش نفت به دیگر کشورهای اروپایی را متوقف کند.

تصمیم ایران برای قطع فروش نفت به انگلیس و فرانسه در ماه ژانویه در واکنش به تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه نفت ایران اتخاذ شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×