اخبار فرش ماشینی

فروش فرش دستباف رونق ندارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس انجمن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: فرش دستباف برغم کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت، بدلایل مختلف خرید و فروش چندانی ندارد.

به گزارش شامگاه سه شنبه روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان، ˈباقر صیرفیانˈ افزود: بدلیل بلاتکلیفی بازار، وضعیت فروش فرش دستباف در داخل کشور مناسب نیست.

وی با اعلام اینکه فرش ایرانی در خارج از کشور هم فروش خوبی ندارد، گفت: تحریم، نوسان نرخ ارز و وضعیت نامناسب اقتصادی بعضی از کشورهای هدف از عوامل موثر در کاهش صادرات این کالاست.

رییس انجمن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان، کمبود بافنده فرش را یکی دیگر از مشکلات رکود باز فرش دستباف اعلام کرد.

صیرفیان تصریح کرد: بدلیل ضعف در فرهنگ سازی، بسیاری از مردم حاضر نیستند بافنده باشند زیرا همواره از خانوده های قالیباف به اشتباه بعنوان افراد فقیر نام برده شده است.

وی پشم، کرک، ابریشم و نخ را مواد اولیه این صنعت ذکر کرد و با اشاره به اینکه قیمت کرک در چند ماه گذشته ۲ تا۳ برابر شده است، افزود: با وجود افزایش قیمت مواد اولیه و بالارفتن دستمزد، فرش ارزان شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: این مسائل سرمایه در گردش تولیدکننده را کاهش داده است که دولت باید با وام بلندمدت و بهره کم، آنها را در رفع کمبود نقدینگی یاری کند.

وی تاکید کرد: شاه مهره زنجیره تولید فرش، تولیدکنندگان هستند که همه بخش های مربوط مانند طراح، نقاش و رنگرز را به هم متصل می کنند.

صیرفیان ابراز امیدواری کرد که دولت با بهبود روابط با کشورهای خارجی راه را برای صادرات فرش دستباف ایرانی هموار کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×