اخبار فرش ماشینی

برگزاری هفته فرهنگی ایران در پکن

هفته فرهنگی ایران همراه با همایش سراسری اساتید زبان فارسی در پایتخت چین برگزار می شود.

دکتر حسین جلیلوند رایزن فرهنگی ایران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: چای وو وزیر فرهنگ چین و محمد باقر خرمشاد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هفته فرهنگی کشورمان را افتتاح می کنند.

هفته فرهنگی ایران از روز پنجشنبه (۳۰ خرداد) در محل کتابخانه پایتخت شهر پکن گشایش می یابد.

رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به ضرورت تعامل فرهنگی بیشتر بین ایران و چین افزود: گروهی از هنرمندان و کارشناسان ایرانی امسال میهمان دولت چین برای به نمایش گذاشتن مبانی و ظرفیت های فرهنگی کشورمان برای مخاطبان چینی هستند.

دکتر جلیلوند با اشاره به اینکه دولت چین سال گذشته هفته فرهنگی خود را با موفقیت در تهران برگزار کرد، گفت: در هفته فرهنگی ایران در چین صنایع دستی، هنرهای تجسمی، فرش، موسیقی، فیلم ، ورزش باستانی و گوشه هایی از آداب و رسوم قومیت های مختلف کشورمان به نمایش درخواهد آمد.

وی ضمن تشکر از همکاری خوب وزارت فرهنگ چین جهت فراهم کردن تسهیلات برای برگزاری هفته فرهنگی کشورمان، گفت: مخاطبان اصلی این رویداد مهم علاوه توده مردم ، جامعه دانشگاهی و متخصصان عرصه فرهنگ چین هستند که به همین منظور از آنان به خصوص روسای دانشگاه ها دعوت به عمل آمده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه انجمن اسلامی چین برای برگزاری هفته فرهنگی ایران نقش خوبی ایفا کرده، اظهارداشت: در حاشیه هفته فرهنگی اجلاس اساتید زبان فارسی از سراسر چین برگزار می شود و پژوهشگران و مسوولان اتاق های ایران شناسی نیز دعوت شده اند.

وی هدف اصلی برگزاری هفته فرهنگی را ارائه اطلاعات و موضوعات به صورت مستقیم به جامعه پژوهشی چین دانست و افزود: رونق بخشیدن به روابط فرهنگی ایران و چین در حوزه های مختلف از جمله جلب گردشگران چینی به ایران از دیگر اهداف است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×