اخبار نساجی

صادرات نفت عراق افزایش یافت

 

صادرات نفت عراق افزایش یافت

آمارهای رویترز نشان می دهد میزان صادرات نفت عراق طی ماه آوریل از طریق بنادر جنوبی بیش از ۱۹۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس به نقل از رویترز میزان صادرات نفت عراق طی ماه آوریل از طریق بنادر جنوبی بیش از ۱۹۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است .

بر اساس این گزارش میزان صادرات نفت عراق از طریق بنادر بصره ، خور الامایا و یک بندر جدید به طور متوسط به بیش از ۲.۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده است . میزان صادرات نفت عراق از طریق بنادر جنوبی طی ماه گذشته به کمتر از ۱.۹۲ میلیون بشکه در روز رسیده بود .

بر این اساس به نظر می رسد عراق در سال ۲۰۱۲ میلادی بیشترین رشد ظرفیت صادرات نفت را در بین کشورهای جهان ثبت خواهد کرد . این گزارش حاکی است صنعت نفت عراق که طی دهه های گذشته با جنگ تحریم و اشغال روبرو بوده است اکنون برای افزایش ظرفیت تولید نفت و باز سازی زیر ساختهای صنعت نفت نیاز به جذب سرمایه گذاری های خارجی دارد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

افزایش صادرات نفت عراق به این کشور این امکان را خواهد داد تا تولید خود را افزایش دهد . هم اکنون شرکتهای خارجی مثل بریتیش پترولیوم و انی در صنعت نفت عراق فعالیت می کنند . عراق سومین ذخایر بزرگ نفت جهان را در اختیار دارد . در این مدت میزان صادرات نفت عراق از طریق خط لوله کرکوک به بندر جیهان در ترکیه به بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است . اگر این روند تا پایان آوریل ادامه یابد میزان صادرات عراق به بیش از ۲.۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که این بالاترین میزان صادرات نفت این کشور از سال ۲۰۰۳ میلادی به شمار می رود .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×