اخبار نساجی

لس آنجلس تایمز: ایران خواهان جهانگردان امریکایی و تورهای مسافرتی در حال جذب مشتری

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

لس آنجلس تایمز: ایران خواهان جهانگردان امریکایی و تورهای مسافرتی در حال جذب مشتری

    در حالی که ممکن است ایران و امریکا برای دستیابی به یک توافق هسته ای کیلومتر ها از هم دور باشند و اما ترکی که در یخ روابط دو کشور ایجاد شده علاوه بر اینکه اشتیاق مقامات ایرانی را برای جذب جهانگردان امریکایی بالا برده تور های مسافرتی امریکایی را نیز برای جذب مشتری به تکاپو واداشته تا جایی که سه آژانس مسافرتی در ایالت کالیفرنیا اقدام به انتشار کتلبچه راهنمای سفر به ایران کرده اند.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران, لس آنجلس تایمز با انتشار گزارشی به روند رو به افزایش تبادل جهانگرد بین ایران و امریکا پرداخت. این روزنامه با اشاره به فعال شدن آژانس های مسافرتی امریکایی برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران و افزایش تعداد متقاضیان امریکایی سفر به ایران نوشت: نمی توان گفت که تهران برای جهان گردان امریکایی جایگاه پاریس را که هر ساله بیشترین میزان جهانگردان امریکایی را جذب می کند پیدا خواهد کرد اما همین تعداد اندک هم می تواند نقش مهمی در ذوب شدن یخ روابط بین دو کشور که از زمان انقلاب سال ۱۹۷۹ و ماجرای سفارت آمریکا گسسته شده بود, ایفا کند. دولت امریکا هرگز راه سفر به ایران را برای شهروندان امریکایی همانند آنچه که در مورد کوبا اتفاق افتاده, مسدود نکرده است اما با تحولات سیاسی در ایران و بازتر شدن درها به روی غرب تور های امریکایی با افزایش کنجکاوی شهروندان برای دریافت اطلاعات سفر به ایران مواجه شده اند.

جانت مور, مدیر یک تور مسافرتی در کالیفرذنیا به لس آنجلس تایمز گفت که شرکتش موفق شد در سال ۲۰۱۳ امکان سفر ۵۰ تا ۶۰ امریکایی به ایران را فراهم کند و انتظار می رود این تعداد در سال ۲۰۱۴ به بیش از ۲۵۰ نفر افزایش یابد.. وی افزود: انتظار می رود این رقم در سال ۲۰۱۵ بیشتر هم شود چراکه در حال حاضر سفارش هایی از دانشگاه هایی چون برکلی,استنفور و چند دانشگاه دیگر برای دریافت اطلاعات و سازماندهی سفر گروه هایی از این مراکز علمی به ایران دریافت کرده ایم.

جان پل تنانت مدیر تور دیگری در سانفرانسیسکو نیز به این روزنامه گفت در سال ۲۰۱۳ سفر بیش از ۵۰ امریکایی به ایران را سازماندهی کرده و انتظار می رود این رقم در سال جاری دو برابر شود. وی افزود: با وجود همه تبلیغات منفی که در رسانه های امریکایی علیه ایران می شود, کسانی که از ایران بازگشته اند از استقبال گرم و مهمان نوازی ایرانیان سخن ها می گویند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یک مدیر دیگر تور در سیاتل نیز گفت: سال ۲۰۱۳ دو گروه گردشگری به ایران فرستاد و قصد دارد امسال این گروه ها را به سه گروه افزایش دهد.

به نوشته لس آنجلس تایمز, مدیران تورهای امریکایی در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک طی نشست های متعدد با مقامات جهانگردی ایران راه های گسترش سفر جهانگردان امریکایی به ایران را بررسی کردند به گفته برخی از این مدیران این امر با استقبال گرم مقامات ایرانی روبرو شد. در همان زمان روزنامه گاردین به نقل از محمد علی نجفی, رییس سازمان میراث فرهنگی و جهانگردی نوشت که ما در ایران برای متقاعد کردن جهانگردان غربی به کنار گذاشتن ترس از ایران تلاش خواهیم کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×