اخبار نساجی

لزوم سرمایه گذاری در صنایع بر اساس مزیت هر صنعت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

لزوم سرمایه گذاری در صنایع بر اساس مزیت هر صنعت

نایب رییس خانه معدن گفت: تولید در کشور بدون شناسایی بازار و مزیت های هر صنعت انجام می شود و به همین دلیل برخی صنایع تنها به یک مونتاژ کار تبدیل شده اند.

محمد رضا بهرامن اظهار کرد: صنایعی که مواد اولیه آنها در داخل کشور موجود است دارای مزیت هستند چراکه حتی در زمان بحران وجود این صنایع آسیب پذیری کمتری دارند و به راحتی تامین کننده بازارهای هدف هستند.

وی ادامه داد: تولید در کشور بدون شناسایی بازار انجام می شود و نگاه به بازار، تنها بازار داخلی تعریف شده برای تولیدات است و به همین دلیل برخی صنایع تنها به یک مونتاژکار مبدل شده اند.

نایب رییس خانه معدن در خصوص انتقاداتی که به مونتاژکاری تولیدات داخلی و وابستگی شدید به واردات مواد اولیه مطرح می شود ، اظهار کرد: در هر دنیا صنعتگران و تولید کنندگان به یکدیگر وابسته اند اما اگر استراتژی صنعتی کشور به درستی تنظیم می شد عارضه یابی و مزیت ها به درستی تعریف می شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: امروز باید از طریق یک بازنگری دقیق، تعیین شود که صنایع مزیت دار کشور کدام هستند و آیا صنعت خودرو و برخی صنایع دیگر کشور موفق عمل کرده و یا به واقع تبدیل به یک مونتاژ کار شده است.

بهرامن تصریح کرد: باید تعیین شود در صنایع موفق علت چیست و پذیرفت که در برخی از صنایع وابستگی شدیدی به واردات مواد اولیه وجود دارد و کشور تنها به یک مونتاژ کار بدل شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×