اخبار فرش ماشینیاخبار نساجیاسلاید شو

لزوم تقویت سرمایه‌گذاری برای احیای واحدهای نساجی در یزد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس انجمن نساجی استان یزد با بیان این که استفاده از تمام ظرفیت واحدهای نساجی دراولویت اجرایی استان است، گفت:‌ سرمایه گذاری برای احیای واحدهای نساجی استان یزد ضروری است.

به گزارش مجله نساجی کهن به نقل از ایسنا-منطقه یزد،«مجتبی دستمالچیان» با بیان این که توسعه تولید گرانول پلی‌استر و پلی‌پروپیلین که در حال حاضر توسط پتروشیمی‌های داخلی تولید می‌شوند، در توسعه صنعت نساجی مهم است،‌ اظهار کرد‌: تامین مواد اولیه چون الیاف ویسکوز و نخ ویسکوز فیلامنت که ۱۰۰ درصد وارداتی بوده و الیاف پنبه که در حال حاضر بیش از۷۰ درصد آن از کشورهای ازبکستان، تاجیکستان و افغانستان وارد می‌شود ضروری است.

وی با بیان این که قدرت کشور چین در بازار رنگ که سبب ورشکسته شدن شرکت‌های بزرگ اروپایی شده، قابل توجیه نیست،گفت:‌ سرمایه گذاری در احیای واحدهای نساجی برای استفاده کامل از ظرفیت این حوزه جدی‌ترین اولویت‌ اجرایی حوزه نساجی است.

رییس انجمن نساجی استان یزد در ادامه همچنین تجهیز خطوط ریسندگی الیاف کوتاه، خطوط ذوب ریسی نخ پلی استر، خط آهارزنی، چله کشی، خط چاپ و تکمیل مدرن در توسعه صنعت نساجی را حائز اهمیت دانست و بیان کرد:‌ توسعه در این حوزه، سبب تحول اساسی در صنعت نساجی می‌شود.

دستمالچیان یزد را قطب تولید شال و روسری کشور عنوان کرد و افزود:‌ توسعه چاپ دیجیتال می‌تواند ارزش افزوده بالاتری در حوزه نساجی ایجاد کند .

وی تصریح کرد: صنعت پوشاک نیروی انسانی بالا، سرمایه پایین و ارزش افزوده بالا (حدود ۳۰۰ درصد) دارد و یزد پتانسیل توسعه صنعت پوشاک را به خوبی در خود جای داده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مسئول با بیان این که در صنعت کاشی ۷۰ درصد مازاد نیاز داخلی تولید وجود دارد اما در صنعت نساجی اگر با تمام ظرفیت کار شود تنها ۷۰ درصد نیاز بازار داخلی تامین می‌شود،‌ اظهار کرد:‌ کشورهایی مانند عراق مقصد مناسبی برای صادرات کالای مربوط به نساجی است.

دستمالچیان صنعت نساجی را به علت عدم ممنوعیت کاری در شرایط تحریم، کارگر ارزان، انرژی ارزان، نیاز اندک به ارز و مزیت نسبی در شرایط فعلی کشور مناسب دانست و بیان کرد: مراکزی در جهت رصد علل توسعه نساجی در کشورهای اروپایی ایجاد شود.

وی در پایان نداشتن استراتژی و راهکار که سبب کپی کاری و تضعیف شرکت‌های رقیب می‌شود و عدم وجود خلاقیت در فارغ التحصیلان رشته نساجی را از چالشهای مهم نساجی برشمرد.

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×