اخبار نساجی

تجلی تولید‌ ملی با وحدت و هم‌گرایی محقق می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهبرد سال جدید که ازجانب مقام معظم رهبری مشخص شد باید سرلوحه تمام قوای کشور باشد، یکی از لوازم تحقق این امر را ایجاد وحدت در درون کشور خواند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی امروز در دیدار نوروزی با کارکنان مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سال جدید، افزود: هر چه فضای کشور از نظر سیاسی و اجتماعی هم‌گراتر باشد تمرکز ذهنی بر موضوعات اصلی بیشتر خواهد بود.
وی اظهار امیدواری کرد که در پناه امام زمان (عج) امورات کشور در سایه سعادت و فراغ برای همه مردم ایران بگذرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال مجلس برای تصویب بودجه کار بسیار سختی را پیش رو دارد، افزود: قوه مقننه نقشی اساسی در سامان دهی مسائل کشور دارد که این خود وظیفه ما را سنگین تر می‌کند.

وی ادامه داد: از یکسو رهبر معظم انقلاب هم در پیام نوروزی این مطلب را فرمودند، هم در سخنرانی مهم‌شان در آغاز سال در مشهد مقدس این موضوع را تبیین کردند که با توجه به مختصاتی که ما در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای داریم و شرایط داخلی کشور مهمترین مسئله‌ای که باید همه افراد در قوای مختلف آن را دنبال کنند، سرمایه‌گذاری و رونق‌بخشی تولید داخلی کشور است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر چه این بعد قوی‌تر باشد، مشکلاتی مانند اشتغال، معیشت و گرانی که ما امروز آنرا به‌عنوان تبعات وضع اقتصادی می‌دانیم حل آن آسان‌تر می‌شود، گفت: این در حالی است که با واردات کالا‌ها ، مشکلات تولید حل نخواهد شد و حتی مشکل اشتغال را نیز به تاخیر می‌اندازد.

لاریجانی افزود: نکته‌ای که مقام معظم رهبری به‌عنوان استراتژی سال مشخص کردند باید نکته بسیار مهم و کانونی برای همه قوای کشور باشد و در تصمیم‌گیری‌های خود فضای کسب و کار را تسهیل کنند تا زمینه اشتغال فراهم شود.
نماینده مردم قم در مجلس هشتم با بیان اینکه این موضوع بار سنگینی را بر دوش همه بخش‌های کشور به‌خصوص قوه مقننه می‌گذارد، یادآور شد: در درجه نخست باید این موضوع در بودجه امسال که در کمیسیون‌ها آن را نهایی می‌کنیم، باید جزو مسائل اساسی و اصلی قرار گیرد تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر تولید باشیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم، با تاکید بر اینکه تقریبا اکثر مردم با مسئله گرانی و اشتغال فرزندان مواجه هستند، راه حل این معضل را توجه و اهتمام به تولید داخل خواند و ادامه داد: باید به ظرفیت‌های تولید داخل کمک کنیم و اگر رکودی در صنعت یا بخش کشاورزی وجود دارد، این رکود رفع شود و این امر به کمک تسهیلات بانکی و دیگر راه‌کارها قابل حل است و مجلس شورای اسلامی با تمام قوا آماده همکاری و حرکت در این جهت است.

وی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: در اجرای این قانون به غلط کمک به بخش‌های تولیدی مورد غفلت واقع شده؛ که یقینا باید اصلاح شود.
رئیس دستگاه قانونگذاری کشور گفت: اگر این موضوع در تمامی قوا مورد توجه قرار گیرد مطمئنا این مهم تحقق پیدا می‌کند.
وی با تاکید بر لزوم فعال بودن کمیسیون‌های تخصصی در این زمینه بیان کرد: از سوی دیگر مجلس هشتم ماه‌های آخر دوره خود را می‌گذراند و باید این امر را در هر نقطه از مسیر به دوره نهم واگذار کند، بنابراین موضوع بالا بردن توان داخلی کشور از نظر تولید و رونق بخشیدن به آن، مهم‌ترین مسئله مجلس نهم از ابتدای کارخواهد بود تا با وسعت دادن به توان ملی در ارتقای کشور و در نهایت اشتغال را رقم زنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

لاریجانی با بیان اینکه برای حل این مشکل راهی جز سرمایه‌گذاری در داخل و روان‌سازی در امر تولید وجود ندارد، افزود: این امر یک موضوع کاملا اساسی و تخصصی است و هر کس در هر نقطه از کشور که تاثیری در شرایط کشور دارد، تایید می‌کند که این موضوع مهمترین مسئله‌ای است که می‌تواند به فراخ کردن وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم کمک کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی توجه به تولید ملی را وظیفه‌ای ملی توصیف و تصریح کرد: این رسالت هم برای قوه مجریه که در این زمینه جلودار است و هم قوه قضائیه و هم مقننه یک وظیفه مهم و ملی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: از نظر ما بحث تولید ملی، بحثی کارشناسی و کاملا دقیق است و اگر مجلس هشتم در این ۲ ماه به این موضوع بودجه سال ۹۱ اهتمام ورزد، بدون شک کار مهمی را در ماه‌های پایانی وظیفه خود، انجام داده است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم اظهار امیدواری کرد که مجلس نهم نیز با روحیه قوی‌تری این موضوع را دنبال خواهد کرد که البته لوازم تحقق این امر نیز موضوع بسیار مهمی است که باید مورد واکاوی قرار گیرد.
وی یکی از ملزومات افزایش تولید داخل و آبادانی کشور را توجه تام به معیشت مردم و ایجاد وحدت در درون کشور عنوان کرد و گفت: هر چه فضای کشور از نظر سیاسی و اجتماعی هم‌گراتر باشد تمرکز ذهنی به موضوعات اصلی بیشتر خواهد بود.
لاریجانی تاکید کرد: اگر مسائل و حواشی که متاسفانه در این سال‌های اخیر در کشور کم نداشته‌ایم را از ذهن‌ها متفرق سازیم و فراموش شود، مطمئنا حرکت به‌سوی تعالی را آسان تر از قبل خواهد کرد.

به گفته رئیس مجلس هشتم این هم‌گرایی باید در سطوح مختلفی از جمله قوا، احزاب و جریان‌های سیاسی و رسانه‌ها صورت گیرد تا با جایگزینی فضای همدلی، مودت و صمیمیت بجای اوقات‌تلخی‌ها و برخی بگومگوهایی که مشخص نیست چه نفعی برای کشور دارد، مشکلات مرتفع شود.

وی با بیان اینکه به جای ایجاد سایش بین نیروها باید به مودت و دوستی توجه کرد، گفت: در صورت انجام این موضوع ،ذهن‌های متخصصان با فراغ بال به سوی مسئله اصلی کشور حرکت خواهد کرد.
لاریجانی همچنین با اشاره به حساسیت‌ها و فشارهای بین‌المللی نسبت به ایران تصریح کرد: برخی رقابت‌های کور،حسادت‌ها در کشورهای منطقه ساری و جاری شده که به دلیل انقلاب‌های صورت گرفته است و این در حالی است که مسلمانان باید ید واحده باشند و منافع کل را در نظر بگیرند .

نماینده مردم قم در مجلس هشتم بیان کرد: دریدگی کشورهای قدرتمند نسبت به ایران کاملا مشخص است و گاهی فشارهایی را هم به مردم به صورت سازمان‌یافته و تک‌ بعدی وارد می‌کنند که کارساز نیست، اما در این شرایط نباید روحیه مشورت‌پذیری را در نظر نگرفت.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نباید با تجربه‌هایی که معجونی از اشتباهات در آن است، جلو رویم، گفت: خسارت این امر بی‌شک به ملت وارد خواهد شد، بنابراین باید از همه ظرفیت‌های کارشناسی و متخصصان داخلی در همه زمینه‌ها استفاده کرد.
لاریجانی با تاکید بر اینکه نباید با انجام آزمون و خطا این دوره حساس را سپری کرد، افزود: باید از تک‌بعدی نگری در مسائل پرهیز کرد چون ظرفیت نخبگی در ایران بسیار بالاست و مانند بسیاری از کشورهای کوچک منطقه نیست که از عقبه تاریخی قوی برخوردار نباشد.
رئیس قوه مقننه تصریح کرد: افراد فرهیخته در ایران زیاد هستند و باید با دعوت از آنان از فکرشان استفاده کرد تا کارها و تصمیمات دقیق باشد، البته این در تمامی قوا باید سرلوحه باشد.

لاریجانی گفت: همدلی و مشورت در سطح پارلمان نیز وجود دارد و کمیسیون‌های مختلف، مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان مختلف نیز باید برای دریافت نظرهای متخصصان سینه‌ای فراخ داشته باشند و از آنها در تنظیم ضوابطی که به نفع کشور است استفاده کنند.
رئیس مجلس هشتم همچنین یکی از آسیب‌های سال‌های اخیر کشور را استفاده کم از سیل خروشان نخبگان دانست و افزود: باید این اشکال را رفع کرد تا کارها پخته‌تر و سنجیده‌تر صورت بگیرد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×