اخبار فرش ماشینی

چرخه کامل تولید پایدار با فرش خودرو صد در صد پلی استر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فرش های خودرو معمولاً سیستم های چند لایه ای هستند که بازیافت آنها می تواند چالش برانگیز باشد. شرکت آلمانی Autoneum با معرفی فرشی ساخته شده از ۱۰۰٪ پلی استر، اکنون فرصت های جدیدی را برای سازندگان خودرو برای دستیابی به اهداف بلندپروازانه پایداری خود باز می کند.

سیستم‌های فرش نوآورانه کاملاً قابل بازیافت هستند، بنابراین راه را برای بازیافت خودروهای الکتریکی در پایان عمر بهبود یافته و پایدارتر هموار می‌کنند. علاوه بر این، محتوای بالای PET بازیافتی و همچنین ضایعات صفر و فرآیند تولید کم‌مصرف انرژی، ردپای کربن فرش‌های پانچ سوزنی تک ماده جدید Autoneum را بهبود می‌بخشد.

با توجه به قوانین سخت‌گیرانه‌تر انتشار گازهای گلخانه‌ای در راستای یک سیستم حمل و نقل سبزتر و با استفاده از انرژی الکتریکی، سازندگان وسایل نقلیه اهمیت فزاینده‌ای به عملکرد پایداری اجزای جداگانه در کل چرخه عمر محصول می‌دهند.

فرش دوستدار محیط زیست جدید شرکت Autoneum که از ۱۰۰% پلی استر ساخته شده اند دارای محتوای بالایی از مواد خام بازیافتی هستند.

فرآیند تولید بدون ضایعات و لاتکس آنها نیز به طور قابل توجهی انتشار CO2 و همچنین مصرف آب و انرژی را کاهش می دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

علاوه بر این، Autoneum با ارائه یک سیستم فرش کاملاً قابل بازیافت، در حال حاضر از مشتریان در زمینه‌ای حمایت می‌کند که اهمیت آن برای بهبود عملکرد پایداری خودروها در آینده حتی بیشتر خواهد شد یعنی بازیافت و پایان عمر وسایل نقلیه الکتریکی.

در حالی که فضای داخلی خودروهای دارای موتورهای احتراقی معمولاً با سایر قسمت‌ها – به طور عمده بدنه خودرو – خرد می‌شود، بنابراین بازیابی محصولات نساجی مانند فرش خودرو عملاً غیرممکن می‌شود، خودروهای الکترونیکی چشم اندازهای جدیدی را برای بازیافت در پایان عمر باز می‌کنند.

از آنجایی که باتری باید در پایان عمر وسیله نقلیه برداشته شود تا به درستی بازیافت یا دور ریخته شود، تقاضا برای محصولات با قابلیت جداسازی آسان، به ویژه فرش، برای داخل خودروهای الکتریکی در حال افزایش است.

با این حال، چنین قطعاتی که به راحتی قابل جابجایی هستند، نه تنها دسترسی به باتری را تسهیل می‌کنند، بلکه می‌توانند در پایان عمر محصول به‌صورت جداگانه بازیافت شوند و به تولیدکنندگان خودرو امکان می‌دهند از پتانسیل پایداری که قبلاً استفاده نشده بود، استفاده کنند.

شرکت آلمانی Autoneum با سیستم های فرش ۱۰۰% پلی استر پایدار خود در خط مقدم این توسعه قرار دارد و امروزه اجزای کاملاً قابل بازیافتی را که برای دستیابی به اهداف پایداری فردا به آنها نیاز دارند را به مشتریان ارائه می دهد.

سیستم‌های فرش کاملاً قابل بازیافت Autoneum یک حلقه بسته را تضمین می‌کنند و بنابراین دلیل ملموس تعهد بلند مدت این شرکت به بهبود عملکرد پایداری محصولات و فرآیندهای تولید آن است.

فرش های ۱۰۰% پلی استر بر اساس فناوری های موجود سبک وزن و به ویژه پایدار Autoneum Pure ساخته شده اند: به عنوان مثال، سطح فرش از Di-Light یا Relive-1 ساخته شده است، در حالی که PET Hybrid-Acoustics برای جداکننده استفاده می شود.

به لطف فرآیند ابداع جایگزین (ABC) Autoneum که از چسب ترموپلاستیک به جای لاتکس استفاده می کند، تولید موکت های سوزنی تک ماده جدید و فرش های تافتینگ نیز به میزان قابل توجهی انرژی کمتر و بدون آب نیاز دارد.

سیستم فرش تافتینگ پایدار Autoneum که از ۱۰۰% پلی استر ساخته شده است در حال حاضر برای مدل الکتریکی یک سازنده خودرو آلمانی در حال توسعه است که در اروپا و آسیا در دسترس خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×