مد و پوشاک

چاپ صفحات نمایشگر اچ‌دی و لمسی بر روی مبلمان و پارچه + تصاویر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

تیمی از دانشمندان علوم رایانه دانشگاه زارلند آلمان شیوه‌ای ارائه داده‌اند که امکان چاپ‌کردن نمایشگرهای سفارشی شامل صفحات لمسی را به هر فردی می‌دهد.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، در این شیوه، با استفاده از یک چاپگر جوهرافشان مجهز به نوعی جوهر ویژه، می‌توان یک نمایشگر درخشان برقی با فیلم نازک DIY را با استفاده از ورقه‌ای دیجیتالی با اندازه و شکل مطلوب و همچنین برنامه Word مایکروسافت یا پاورپوینت چاپ کرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این فرآیند PrintScreen نام دارد و کاربر می‌تواند از تکنیک‌های چاپ صفحه یا چاپگرهای جوهرافشان برای تولید یک نمایشگر سفارشی استفاده کند.

محققان مدعی‌اند، می‌توان با استفاده از این شیوه، نمایشگرهایی با تفکیک‌پذیری نسبتا بالا را با ضخامت یک دهم میلی‌متر تولید کرد.

چاپ یک نمایشگر با کیفیت نزدیک به اچ‌دی فقط شروع کار است و در این شیوه می‌توان از مواد دیگری مانند پلاستیک، فلز یا چوب به عنوان قاعده دو یا سه‌بعدی سطوح نمایشگر استفاده کرد؛ با این روش می‌توان حتی نمایشگرهای حساس به لامسه را نیز تولید کرد.

تیم علمی در نظر دارد صفحات DIY را در انواع اشیای شخصی از مبلمان گرفته تا پارچه جاسازی کنند.

چنانچه بتوان شیوه جدید را با چاپ سه‌بعدی تلفیق کرد، می‌توان اشیای سه‌بعدی چاپ کرد که قادر به نمایش‌دادن اطلاعات و نشان‌دادن واکنش به لامسه هستند.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×